3

رونمایی از “اج ۲۰۱۵″شاهکار جدید کمپانی فورد +تصاویر

  • کد خبر : 132900
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸

فورد اج ٢٠١۵ به عنوان یکی از بخش های پیشرو فورد با فروش سالیانه ١٢٠ هزار دستگاه در آمریکا، دیگر آن طراحی قدیمی غیر خلاقانه خود را بر پایه سبک باوهاوس را کنار گذارده است.

به گزارش صبحانه، مراسم معرفی رسمی فورد اج ٢٠١۵ در روز سه شنبه با یک یادآوری کوچک توسط معاون فروش، بازاریابی و سرویس فورد، آقای جیم فارلی شروع شد. یکی از چیزهایی که باید به یاد بیاورید، این است که ما بخش کوپه را تعطیل کرده ایم. اما مشتریان دوستدار آن بخش یک گزینه خوب برای مهاجرت دارند: اتومبیل های میان جثه دو رگه CUV. شاید بهتر باشد این بخش را «دو رگه های شخصی اعلا» بنامیم.

این توضیح نشان می دهد که قرار است CUV دو رگه میان جثه در خط تولید فورد جایی مابین فورد Escape جمع و جور و Explorer گنده سه ردیفه قرار گیرد. یعنی جایگاه خالی بسیار بزرگی برای جولان یک محصول تازه که هدف آن بیشتر خانواده های اروپایی است و از اوایل سال آینده می توانند آن را تهیه کنند. حتی جالب است که خریداران طبقه متوسط آمریکایی ترجیح می دهند ١٠ درصد پول بیشتری نسبت به یک سدان Fusion هزینه کرده و صاحب Edge فورد شوند.

 

اج، به عنوان یکی از بخش های پیشرو فورد با فروش سالیانه ١٢٠ هزار دستگاه در آمریکا، دیگر آن طراحی قدیمی غیر خلاقانه خود را بر پایه سبک باوهاوس را کنار گذارده است. بخش پشتی آن ظاهری همچون Explorer و فورد Transit پیدا کرده. و هنگامی که از نمای سه چهارم عقب نگاه می کنیم، چراغ عقب این خودرو و پنجره کوچک بغل آن به شکل مبهمی طراحی Asian را به یاد می آورد. فضای داخلی بیش از آنکه نشان دهنده زبان طراحی Titanium و Sport این شرکت باشد، Fusion و پلتفرم بین المللی CD4 فورد را به رخ می کشد.

۲۰۱۵ Ford Edge نسبت به مدل های ٢٠١١ تا ٢٠١۴ تقریبا ٩.٩ سانتی متر طولانی تر شده و ارتفاع آن نیز به ۴٧٧ سانتی متر می رسد. فاصله محور آن هم با ٢.۵ سانتی متر افزایش، اکنون ٢٨۵ سانتی متر است. این در حالی است که عرض با اندکی کاهش به ١٩٢ سانتی متر رسیده است. به لطف سقف بزرگتر، حجم جعبه آن هم به ١٩٨ لیتر رسیده است.

سیستم تعلیق”trailing arm” که قبلا در چرخ های عقب مورد استفاده قرار گرفته بود، با یک integral link مستقل جایگزین شده است.

فنرهای مارپیچ جدید هم با سیستم میل تعادل پیشرفته ای همراه شده  و سفتی و تعادل حرکات خودرو را ٢٠ درصد بهبود بخشیده اند. البته به لطف ورقه های استیل، به میزان قابل ملاحظه ای از نویز، لرزش و تکانهای جاده ای آن کاسته شده است.

این اتومبیل با چرخهای ٢١ اینچی مشکی و موتور ۶ سیلندر ٢.٧ لیتری آلومینیومی جدید فورد عرضه خواهد شد. موتوری که در دل Ford F-150 مدل ٢٠١۵ هم جا خوش کرده است. احتمالا توان فورد اج ٢٠١۵ اسپورت به بیش از ٣٠٠ اسب بخار خواهد رسید و با مدل هایی چون خودروهای ٨ سیلندر این شرکت برابری می کند.

بهبود های شاسی هم شامل مواردی همچون کمک فنرهای تک لوله با قطر بیشتر و antiroll barهایی می شود که ١۵ درصد مستحکم تر هستند. فنرهای مارپیچ هم ١٠ درصد ضخیم تر شده اند و ١۵ تا ٢٠ درصد به قابلیت تعادل حرکت و نرمی فورد جدید افزوده شده است.

البته اینها مشخصات مدل Sport فورد اج جدید بودند و مدل عادی آن با موتور استاندارد توربو ٢ لیتری عرضه  خواهد شد. اج ٢٠١۵ اولین اتومبیل فورد است که از موتور ویژه EcoBoost این شرکت بهره می برد.

فورد می گوید این موتوری کاملا جدید با توربوهای دوگانه پیچیده است که تاخیرهای لحظه ای (lag) سیستم تامین نیرو را کاهش داده و البته به لطف میل تعادل و بدنه موتور ریخته گری شده با آلومینیوم، سبک تر هم شده است.

از امکانات اختیاری مدل ٢ لیتری می توان به سیستم  تعلیق ۴ چرخ و قابلیت stop/start اشاره کرد. و البته در صورت نیاز مشتری، پکیج یدک کش هم روی اتومبیل نصب می شود. ضمنا فورد نسخه سومی هم برای این خودرو در نظر گرفته است که از موتور دیزل Power Stroke فورد با ظرفیت ۶.٧ لیتری بهره می برد.

هر سه مدل فورد اج ٢٠١۵ به سیستم انتقال اتوماتیک ۶ سرعته مجهز شده اند. البته فورد هنوز صحبتی در خصوص اسب بخار این خودروها به میان نیاورده است. هرچند بد نیست بدانید در فورد اج ٢٠١۴، موتور ٢ لیتری و ٣.۵ لیتری ۶ سیلندر به ترتیب توانی معادل ٢۴٠ و ٢٨۵ اسب بخار را فراهم می آوردند.

فورد  دسترسی به عملکردهای Sync و MyFord Touch را در اج جدید آسانتر نموده و آنها را کاربردی تر کرده است. سیستم هایی که پیش از این کار با آنها سخت و وقت گیر به نظر می رسید، اکنون تغییرات فراوانی یافته و به شکل گسترده ای در جهت رضایت مشتری بهبود یافته اند. البته هنوز دکمه های سرد و گرم صندلی، کنترل آب و هوا و رادیو آنالوگ هستند، اما برای مثال بخش جستجو یا کانال یاب رادیو به جای دکمه تبدیل به بار لمسی شده اند.

فورد در اج ٢٠١۵ علاوه بر اینکه از مواد بهتر بهره برده و کیفیت ظاهری را هم بهبود بخشیده، برای افزایش ایمنی و آسایش مشتریان امکانات ویژه ای را فراهم آورده است. از این امکانات می توان به کروز کنترل انطباق پذیر، سیستم اخطار تصادف با امکان کنترل ترمز، فرمان انطباق پذیر، سیستم اطلاعات نقاط کور، اخطار دهنده ترافیک تقاطع، دستیار پارک بهبود یافته، سیستم سنسورهای جلو و عقب، سیستم سرمایشی و گرمایشی داخلی صندلی های جلو، سنسور های کناری ویژه پارک، ایربگ محافظ زانو که پیش از این تنها در فورد موستانگ ٢٠١۵ تعبیه شده بود و دوربین جلوی ١٨٠ درجه با قابلیت شستشوی خودکار لنز اشاره کرد.

حال سوال این است که چه میزان از این تغییرات، به معنای تجربه رانندگی بهتر است؟ این را هنگامی خواهیم دانست که فورد اج ٢٠١۵ در اوایل سال آینده میلادی وارد بازار شود. اما احتمالا فورد با چنین محصولیمی تواند تبدیل به شماره یک لیست آرزوهای افراد زیادی در سراسر دنیا تبدیل شود. اتومبیل آرمانی دلخواه شما چیست؟ آیا فورد می تواند جایی در لیست آرزوهای رانندگان ایرانی داشته باشد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132900

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]