3

افزایش خطر حملات قلبی در زنان یائسه

  • کد خبر : 13312
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴

پزشکان تاکید دارند افزایش خطر حملات قلبی در زنان یائسه نه به علت یائسگی بلکه به دلیل پیر شدن بافت قلب و سلول‌های عروق سرخرگی است. به گزارش ایسنا، دانا نانجای وایدیا استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و متخصص اصلی در این آزمایشات، خاطرنشان کرد: این یافته‌ها می‌تواند کاربردهای مفیدی در زمینه […]

پزشکان تاکید دارند افزایش خطر حملات قلبی در زنان یائسه نه به علت یائسگی بلکه به دلیل پیر شدن بافت قلب و سلول‌های عروق سرخرگی است.

به گزارش ایسنا، دانا نانجای وایدیا استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و متخصص اصلی در این آزمایشات، خاطرنشان کرد: این یافته‌ها می‌تواند کاربردهای مفیدی در زمینه چگونگی ارزیابی سلامت قلب در زنان پس از یائسگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: نتایج مطالعات ما معلوم کرد که یائسگی نمی‌تواند فاکتوری تاثیرگذار در افزایش خطر حمله قلبی در زنان باشد. بلکه در واقع سلول‌های قلب و سرخرگ‌ها در سنین بالا مثل هر بافت دیگری در بدن به سوی پیری و فرسودگی می‌روند و به همین خاطر است که هر چه سن زنان بالاتر می‌رود با هر سال افزایش سن خطر حمله قلبی نیز در آنها بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان معتقد هستند که سالخوردگی و پیری به تنهایی فاکتوری توجیه کننده برای افزایش خطر حمله قلبی در زنان سالمند است در حالی که رسیدن زمان یائسگی همراه با تاثیر تغییرات هورمونی در این دوره، نقشی در این زمینه ندارد.

این متخصصان آمار مرگ و میر افرادی را که بین سالهای ۱۹۱۶ تا ۱۹۴۵ در انگلیس، ویلز و آمریکا متولد شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و این افراد را تا رسیدن به سن سالخوردگی تحت نظر داشتند.

این مطالعه که در مجله پزشکی انگلیس به چاپ رسیده نشان داد یائسگی در افزایش نرخ مرگ ومیر زنان نقشی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]