1

یالثارات از تمام اتهامات وارده تبرئه شد

  • کد خبر : 133156
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

نشریه یالثارات الحسین(ع) از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات رفع اتهام شده و به‌زودی به‌روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی عرضه می‌شود.

با گذشت ۵ ماه و نیم از زمان توقیف یالثارات الحسین(ع) بالاخره در تاریخ دوم تیر ماه سال جاری ، برائت این هفته‌نامه از تمام موارد اتهامی طرح‌شده از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات، توسط بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای فرهنگ و رسانه اعلام شد و بدین ترتیب یالثارات به‌زودی به‌روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی و مصلّاهای برگزاری نماز جمعه باز خواهد گشت.

اعلام این خبر قطعاً مایه مسرت مخاطبان هفته‌نامه یالثارات و هواداران راستین آزادی بیان خواهد بود، اما از دیگر سو قطعاً می‌تواند مایه خجالت و سرافکندگی مدعیان دروغین آزادی بیان باشد که با استفاده از موقعیت به دست آمده از قبل جایگاه‌های مسئولیتی از هیچ جفایی درحق یالثارات به‌عنوان تریبون ملت مستضعف دریغ نکردند.

هنوز از خاطرها نرفته است که علی جنتی وزیر ارشاد روز یک‌شنبه ۲۲ دی ماه، پس از گرفتن کارت زرد از مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) درخصوص توقیف هفته‌نامه یالثارات گفته بود: «آنچه در چندین شماره اخیر این نشریه بررسی کردیم مشحون از نشر اکاذیب، توهین‌های بسیار بارز به رییس جمهوری، اعضای دولت و مقامات کشور است. در این نشریه نوعی لمپنیسم در به‌کارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می‌شود».

به یاد داریم که وی همچنین تصریح کرده بود: «اگر هیئت نظارت می‌خواست با این نشریه برخورد کند باید لغو پروانه می‌شد؛ سوابق یک سال گذشته این نشریه تا کنون نشان می‌دهد هیئت نظارت بارها به‌دنبال توقیف آن بوده‌اند اما به‌دلیل نام بسیار زیبایی که این هفته‌نامه یدک می‌کشد شاید ملاحظاتی داشتند ولی هرکسی که این هفته‌نامه را بخواند عادلانه می‌تواند قضاوت کند که این هفته‌نامه در شأن جمهوری اسلامی نیست».

حالا و پس از تحمیل رأی نابه‌جا و غیرعادلانه به یالثارات به نظر می‌رسد برای تنویر افکار عمومی در پاسخ به اظهارات گذشته وزیر ارشاد توضیحاتی بدین شرح لازم است:
هیچ‌کدام از اتهاماتی که «جنتی» به «یالثارات» وارد نمود در محکمه به اثبات نرسید. حال فارغ از چگونگی خسران مادی و معنوی که توقیف نابه‌جای یالثارات به این هفته‌نامه و مخاطبانش وارد ساخت این سؤالات از علی جنتی مطرح است که وی اتهامات سنگین وارده به یالثارات را چگونه جبران خواهد کرد؟! آیا وی حاضر است همان‌طور که بی‌پروا به هناکی علیه یک نشریه ارزشی با ۲۰ سال سابقه انتشار پرداخت، دوباره پشت تریبون عمومی حاضر شود و اخلاقاً به‌خاطر خدشه دار کردن حیثیت مؤمنین با استفاده از موقعیت یک وزیر، از پیشگاه ملت عذرخواهی کند؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133156

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]