2

مرگ در تار عنکبوت داستان‌های مستهجن

  • کد خبر : 13325
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶

مرگ در تار عنکبوت داستان‌های مستهجن رضا فرخی شاید دیگر همه فهمیده‌اند که برای جلوگیری از پیشرفت یک کشور مخصوصاً جوان، باید پتانسیل جوانی آن را منحرف کرد و به نوعی مانع این امر شد که این پتانسیل در راه پیشرفت کشور به کار گرفته شود. گویا این اتفاق برای جوانان ایرانی هم درحال رخ […]

مرگ در تار عنکبوت داستان‌های مستهجن
رضا فرخی
شاید دیگر همه فهمیده‌اند که برای جلوگیری از پیشرفت یک کشور مخصوصاً جوان، باید پتانسیل جوانی آن را منحرف کرد و به نوعی مانع این امر شد که این پتانسیل در راه پیشرفت کشور به کار گرفته شود.

گویا این اتفاق برای جوانان ایرانی هم درحال رخ دادن است چراکه از سال‌ها پیش موج‌های ابتذال برای جلب جوانان به سمت مسائل مختلف انحرافی به راه افتاده است اما این موج‌ها هر روز به سبکی جدید و در قالبی جدید برای جوانان تا به امروز ارائه شده است.
یک روز فیلم‌های مبتذل، یک روز انتشار حجم وسیعی از عکس‌های مبتذل و به تازگی ایجاد سایت‌های مستهجنی که پرشده از هرزه‌نگاری و داستان‌های مبتذل!انگار که همه اینها به صورت هدفمند و دوره‌ای تولید می‌شود تا اتفاق خاصی رخ دهد، به ویژه که اکثر این تولیدات مخصوصاً سایت‌ها و داستان‌ها به زبان فارسی است و از محتوای آنها به راحتی می‌توان تشخیص داد که جامعه هدف آنها جوانان هستند چراکه در اکثر این داستان‌ها شخصیت‌های خیالی همه جوان است و به طور کلی گویا قرار است از بعضی غرایز جوانان سوءاستفاده شود.
از قرار معلوم این داستان‌ها طوری نوشته می‌شود که به نوعی اعتیاد ایجاد کنند، همچنین این داستان‌ها به صورت غیرقابل باوری در همه فضای اینترنت لینک می‌شوند تا بیشتر دیده شوند. همه اینها نشان از برنامه‌ریزی خاصی دارد؛ برنامه‌ریزی‌ای که در مرحله اول انگار به دنبال مشغول کردن جامعه جوان است. اما به هر صورت این همه فعالیت در این زمینه شوخی‌بردار نیست و بیهوده انجام نمی‌شود بلکه برنامه‌های فوق‌العاده مهمی در پس این موضوع پنهان شده است.
خود

دکتر حسین باهر، استاد دانشگاه و متخصص رفتارشناسی براین باور است که هدف اصلی این سایت‌ها از این کار و به راه انداختن موج عکس‌ها و داستان‌های مبتذل سوءاستفاده از غرایز طبیعی جوانان و به تباهی کشاندن آنهاست

جوانان هم حتی به این مسئله اشاره می‌کنند، اکثریت دوستان جوانی که با آنها دراین باره گفت وگو کردیم به این موضوع اشاره داشتند که این سایت‌ها به دنبال ایجاد اعتیاد به خواندن این داستان‌ها هستند.
بیهودگی، انحراف، ‌تباهی
دکتر حسین باهر، استاد دانشگاه و متخصص رفتارشناسی درباره این موضوع براین باور است که هدف اصلی این سایت‌ها از این کار و به راه انداختن موج عکس‌ها و داستان‌های مبتذل سوءاستفاده از غرایز طبیعی جوانان و به تباهی کشاندن آنهاست.
این استاد دانشگاه می‌گوید: غرب می‌داند که پتانسیل جامعه جوان ما چقدر است برای همین هر روز چیز تازه‌ای درست می‌کند تا این پتانسیل را به انحراف بکشاند و به نوعی جوانان را به مسائل بیهوده مشغول کند، اما بحث فقط بر سر بیهوده بودن این مسائل یا بی‌ارزش بودنشان نیست بلکه موضوع مهم‌تر تبعات این موج ابتذال به ویژه در داستان‌های پورن است چراکه خواندن متعدد این داستان‌ها حتی می‌تواند در کنار اعتیاد باعث به وجود آمدن انحرافات جنسی متعدد در جوانان شود که یکی از این انحرافات بسیار مضر به وجود آمدن بلوغ جنسی زودرس است چراکه بارها دیده شده که حتی جوانان کم‌سن و سال هم مبادرت به خواندن این داستان‌ها می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آنان به صورت کاملاً غیرعادی به یک‌باره با مسائلی روبه‌رو شوند که اصلاً زمان درک آن در آن سن نیست.
این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که تمام این مسائل و تبعات از چشم پدر و مادر دور می‌ماند چراکه پدرومادرها سواد کمی نسبت به پدیده اینترنت دارند، به همین دلیل جوانان در این زمینه از آنان بالاتر هستند. طبیعی است که وقتی والدین سواد چیزی را نداشته باشند، نمی‌توانند در مقابل تبعات مضر آن پیشگیری لازم را هم انجام دهند. از طرف دیگر باید دقت کرد که حجم انبوهی که در این‌باره دراین سایت‌ها وجود دارد باعث آلوده شدن ذهن جوانان می‌شود چراکه یکی از راه‌های اصلی این باند ابتذال اینترنتی برای انحراف جوانان افزایش این سایت‌ها در فضای اینترنت است تا به نوعی با این کار فضای اینترنت را از این چیزها پر کنند تا جوانان نتوانند مطالب مفید را به راحتی پیدا کنند و همین موضوع پس از مدتی باعث آلوده شدن فضای اینترنت و در نتیجه ذهن جوانان می‌شود.
اول تلقین خیال‌پردازی جنسی
بعد رابطه آزاد
دکتر باهر درباره هدف‌های اصلی این هجمه ابتذال

مطالعه متعدد این داستان‌ها حتی می‌تواند در کنار اعتیاد باعث به وجود آمدن انحرافات جنسی متعدد در جوانان شود که یکی از این انحرافات بسیار مضر به وجود آمدن بلوغ جنسی زودرس است چراکه بارها دیده شده جوانان کم‌سن و سال هم مبادرت به خواندن این داستان‌ها می‌کنند

علیه جوانان می‌گوید: سوق دادن جوانان به خیال‌پردازی جنسی یکی از مهم‌ترین اهداف این باندهاست.
آنها تلاش می‌کنند تا با ایجاد حجم توده‌ای از مطالب به جوانان حتی فرصت فکر کردن ندهند و از این طریق آنها را به تکرار هر روز این رؤیاپردازی‌ها وادارند تا جایی که جوانان از این مرحله بگذرند و به مرحله بعدی یعنی رابطه جنسی آزاد واقعی وارد شوند. اینجاست که اهداف این باندها و افراد تقریباً تحقق می‌یابد چراکه به هر صورت حتی اگر برخی از جوانان به این راه کشیده شوند، فساد در جامعه بیشتر می‌شود و افزایش فساد هم یکی از اهداف این شبکه‌هاست.‌
از این موضوع هم نمی‌توان چشم پوشید که خواندن داستان مبتذل به راحتی وقت زیادی از جوانان می‌گیرد یعنی در واقع وقتی که باید صرف شکوفایی و رشد شود، صرف خواندن مطالب بیهوده و مضر می‌شود و این موضوع درحالی رخ می‌دهد که به دلیل اعتیادآور بودن این مطالب این روند ممکن است هر روز ادامه پیدا کند که در این صورت باعث افت شدیدی در زمینه‌های گوناگون زندگی یک جوان می‌شود.
داستان‌های مبتذل، تهاجم نرم اما پرخطر
اما نکته‌ای که باید به عقیده این استاد دانشگاه توجه ویژه‌ای به آن داشت، این است که معمولاً مضرات خواندن این داستان‌ها کمتر به چشم می‌آید و به نوعی بعضی‌ها خیال می‌کنند که این داستان‌ها کمتر از دیدن یک فیلم مبتذل تأثیر دارد، اما واقعاً اینگونه نیست، چراکه یک داستان مبتذل به شدت روی روح و روان فرد تأثیر می‌گذارد و حتی باعث می‌شود ذهن یک جوان به رؤیاپردازی و ساختن صحنه‌هایی واداشته شود که در این قصه‌های مبتذل وجود دارد. نکته جالب‌تر اینجاست که زود به زود به روز می‌شوند و داستان‌های جدید در سایت قرار داده می‌شود.
دلیل اصلی این کار این است که قبح این روابط به صورت آزاد در ذهن جوانان شکسته شود و برای جوانان این موضوع عادی شود که می‌توان هنجارها را زیر پاگذاشت و رابطه آزاد برقرار کرد.
اگر تمام این مسائل را کنار هم بگذاریم باز هم به نکته جالب‌تری می‌رسیم و آن هم این است که باندهای ابتذال‌پراکنی که تمرکز خود را روی گسترش هرزه‌نگاری برای جوانان جمع کرده‌اند حتی ابزار دسترسی به این داستان‌ها را هم آسان‌تر کرده‌اند چراکه به تازگی می‌بینیم ابزارهای جدیدتری برای دسترسی به این داستان‌ها مبتذل ت توسط این گروه‌ها تولید شده است. این کار باعث شده که برای دسترسی به این داستان‌ها دیگر نیازی به اینترنت نباشد و به آسانی این داستان‌ها حتی روی معمول‌ترین وسایل هم قابل خواندن باشد. ‌این موضوع باعث شده که این فایل‌ها قابل بلوتوث باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13325

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر