3

اتحاد مردم و ارتش عراق علیه تروریسم

  • کد خبر : 133420
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱

دولت پاکستان و ارتش این کشور تصمیم گرفته‌ طالبان را در وزیرستان شمالی سرکوب کند ضمن آنکه مردم این کشور نیز تمام توان خود را برای پاکسازی تروریسم به کار گرفته‌ و نظامیان را همراهی می‌کنند.

دولت پاکستان و ارتش این کشور تصمیم گرفته‌اند طالبان را سرکوب کنند این در حالی است که مردم این کشور نیز تمام توان خود را برای پاکسازی تروریسم به کار گرفته‌ و نظامیان را همراهی می‌کنند.

از یک سو ارتش با انجام عملیات زمینی به دنبال نابودی کامل طالبان است و از طرف دیگر احزاب سیاسی در تلاش هستند به مردم جنگ‌زده که بر اثر عملیات ارتش آواره شده‌اند کمک کنند و هر کدام سعی می‌کنند گوشه‌ای از مشکلات مردم آواره وزیرستان شمالی را برطرف کنند.

در همین حال ۱۰۰ نفر از علمای اهل سنت پاکستان با سرپرستی شورای اتحاد سنی فتوای سرکوبی طالبان را صادر و جنگ با شبه نظامیان را جایز دانستند.

بر اساس فتوای علمای اهل سنت پاکستان، طالبان به کشور خیانت کرده‌اند و کسی که به آنها کمک کند نیز خائن محسوب می‌شود، بنابراین طبق تعالیم اسلامی کشتن این جنایت‌کاران نه تنها جایز است بلکه یک وظیفه همگانی به حساب می‌آید.

علمای اهل سنت پاکستان از مردم خواستند با تمام توان از ارتش حمایت کنند تا تروریست‌ها به طور کامل ریشه‌کن شوند.

طبق فتوای علما، تمام مردم پاکستان از ارتش حمایت می‌کنند زیرا اگر شبه نظامیان به حال خود رها می‌شدند تأمین امنیت کشور ممکن نبود.

این در حالی است که قبل از عملیات ارتش در وزیرستان شمالی درباره انجام عملیات علیه طالبان اختلاف نظر وجود داشت دسته‌ای از مردم و علما مخالف عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان بودند و دسته‌ای دیگر از عملیات فوری و بدون تمایز علیه همه شبه‌نظامیان حمایت می‌کردند.

عده‌ای از صاحب نظران نیز بیان می‌کردند باید حین عملیات با طالبان مذاکره کرد و کسانی که سلاح خود را کنار گذاشتند از عملیات ارتش محفوظ بمانند اما عده‌ای دیگر از مردم و کارشناسان معتقد بودند مذاکره با کسانی که مردم بی‌گناه را به قتل می‌رسانند به معنای مذاکره با درندگان خونخوار است و فایده‌ای ندارد.

با توجه به نظریه‌های متضاد و اختلاف نظر درباره عملیات علیه طالبان دولت پاکستان مذاکره با شبه‌نظامیان را ترجیح داد اما با وجود اینکه دولت با تشکیل تیم مذاکره کننده سعی کرد با طالبان به توافق برسد این گروه در حین مذاکره به عملیات‌های تروریستی خود علیه ارتش و مردم ادامه دادند.

سرانجام دولت مجبور شد مذاکره با طالبان را متوقف و با عملیات ارتش علیه شبه‌نظامیان موافقت کند.

در حال حاضر احزاب سیاسی و مردم پاکستان خواهان عملیات نظامی علیه طالبان هستند و معتقدند این عملیات باید تا پاکسازی کامل تروریست‌ها ادامه داشته باشد.

گروه‌های مذهبی که از عملیات ارتش علیه طالبان حمایت کرده‌اند عبارتند از «شورای اتحاد سنی»، «جماعت مرکزی اهل سنت»، «عالمی اهل سنت»، «اداره صراط مستقیم پاکستان»، «شورای علمای پاکستان»، «جمعیت علمای پاکستان»، «تحریک فداییان ختم نبوت»، «پاسبان اهل سنت پاکستان»، «شورای صوفیان پاکستان»، «تحریک رهائی قاضی ممتاز حسین قادری»، «انجمن طلبای اسلام»، «گروه بزم رضا پاکستان»، «جماعت رضای مصطفی»، «تحریک اویسیه پاکستان»، «شورای مساجد پاکستان»، «گروه بزم غوثیه سلطانیه پاکستان»، «تحریک تحفظ اسلام غوثیه پاکستان»، «گروه تنظیم اهل سنت پاکستان»، «گروه غوثیه یورته فورس» ،«گروه مطالعات اسلامی پاکستان تحریک احیای اسلام»، «گروه مشایخ اسلام» و گروه «منظر اسلام».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133420

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]