2

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • کد خبر : 13345
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۹

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و تشکر از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و تبریک عید سعید فطر، ابراز امیدواری کرد: آثار و برکات معنوی خودسازی این ماه، موجب رفع برخی بداخلاقی‌های اختلاف‌برانگیز و جایگزینی آن با وحدت و همبستگی بیشتر […]

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و تشکر از حضور حماسی مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس و تبریک عید سعید فطر، ابراز امیدواری کرد: آثار و برکات معنوی خودسازی این ماه، موجب رفع برخی بداخلاقی‌های اختلاف‌برانگیز و جایگزینی آن با وحدت و همبستگی بیشتر در نظام اسلامی باشد.

سپس ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام پیرامون روابط خارجی که از جلسات قبل در مجمع آغاز شده بود، با حضور اکثریت اعضاء و نمایندگانی از وزارت امور خارجه پیگیری شد و موارد ذیل به تصویب رسید:

– حضور تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و مدیریت چالش‌ها و بحران‌های منطقه‌ای، اسلامی و بین‌المللی با بهره‌گیری از توان ملی و کلیه ظرفیت‌ها.

– تعامل مؤثر و سازنده با کشورهای همسایه، منطقه و جهان اسلام با هدف ایجاد پیوندهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی پایدار دو یا چندجانبه.

– تعامل فعال با کشورها و نهادهای مؤثر بین‌المللی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهت توسعه، تحکیم و تثبیت روابط اقتصادی، جذب منابع مالی به ویژه سرمایه‌های خارجی و فناوری‌های پیشرفته و گسترش بازار صادرات کالا و خدمات و افزایش قدرت رقابتی ایران.

– شناسایی زمینه‌های مناسب و ایجاد بستر لازم جهت گسترش سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران (دولتی و غیردولتی) در کشورهای مختلف.

– تعامل فعال در جهت احقاق حقوق و تأمین منافع ملی و نهایی کردن موضوعات اولویت‌دار با همسایگان.

– حضور مؤثر در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در جهت جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی.

– اتخاذ دیپلماسی مؤثر انرژی با هدف ارتقای نقش مدیریتی ایران در امنیت، تولید، انتقال، انرژی و افزایش فرصت‌های صادرات و جذب سرمایه و فناوری‌های پیشرفته در این حوزه./ایسنا

ادامه بررسی این سیاست‌ها به جلسه آینده مجمع موکول شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر