2

آمریکا در منزوی ترین جایگاه بعد از جنگ دوم جهانی قرار دارد

  • کد خبر : 13363
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۷:۳۷

محافل رسانه ای آمریکا معتقدند حمایت های کاخ سفید از رژیم صهیونیستی باعث انزوای همزمان آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه شده است. در همین زمینه، مجله تایم خاطرنشان کرد: آمریکا عامل اصلی انزوای بین المللی اسرائیل است. سنت حاکم بر سیاست آمریکا در حمایت بی چون و چرا از سیاست های تل آویو نه تنها […]

محافل رسانه ای آمریکا معتقدند حمایت های کاخ سفید از رژیم صهیونیستی باعث انزوای همزمان آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه شده است.
در همین زمینه، مجله تایم خاطرنشان کرد: آمریکا عامل اصلی انزوای بین المللی اسرائیل است. سنت حاکم بر سیاست آمریکا در حمایت بی چون و چرا از سیاست های تل آویو نه تنها عامل اصلی انزوای بین المللی این رژیم است بلکه باعث منزوی تر شدن هرچه بیشتر خود آمریکا در خاورمیانه شده است. در فضای سیاسی آمریکا، همواره به چالش کشاندن اسرائیل به منزله به خطر افتادن بودجه بهداشت و درمان کشور است اما کاخ سفید نتوانسته راست گراترین دولت در تاریخ اسرائیل را از اجرای سیاست هایش که مخرب ترین ضربه را بر پیکره خود این رژیم وارد آورده است بازدارد. و این در حالی است که تحولات اقتصادی و سیاست های رادیکال آمریکا در یک دهه گذشته بعد از واقعه یازده سپتامبر، واشنگتن را در منزوی ترین جایگاه ممکن بعد از جنگ جهانی دوم در خاورمیانه رها ساخته است.
تایم یادآور می شود: اسرائیل از عذرخواهی از ترکیه بابت کشته شدن ۹ تبعه این کشور در حادثه تهاجم به کاروان امدادرسانی غزه در سال ۲۰۱۰، خشم ترکیه را در پی داشت.
تایم ادامه می دهد: این تحول در کنه خود حامل این واقعیت است که ترکیه دیگر مایل نیست پیرو محض متحدانش در ناتو تحت امر و رهبری آمریکا باشد و دیگر نمی خواهد چشمانش را به روی مسئله فلسطین ببندد.
مجله تایم در پایان نوشت: حمایت بی قید و شرط آمریکا از اسرائیل بدون توجه به رفتارها و عملکردهای آن، نه فقط بر پیشرفت کار حل مناقشه فلسطینیان ضربه وارد ساخت بلکه خود اسرائیل را هم با مخاطراتی روبرو ساخت.
تهدید این مخاطرات به حدی است که چنانچه مناقشه اسرائیل با فلسطینیان حل نشود آمریکا ناگزیر خواهد شد به رغم فضای موجود، به نفع اسرائیل وارد عمل شده و در سازمان ملل موضوع تشکیل کشور فلسطینی را وتو کند. آمریکا هزینه سنگینی بابت این حمایت و مداخله سیاسی پرداخته است که شاید مهمترین آن از دست دادن قدرت نفوذ در میان دیرپاترین متحدانش باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13363

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]