2

ریابکوف: نشانه‌های خوبی برای توافق ایران و ۱+۵ وجود دارد

  • کد خبر : 133643
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که ایران و گروه ۱+۵ در نتیجه پیشرفت حاصله در دور قبلی و تجربه مذاکره‌کنندگان، از امکان تدوین به موقع توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران تا روز ۲۰ ژوییه برخوردار هستند.

سرگئی ریابکوف در مصاحبه با روزنامه کامرسانت گفت: با وجود پیشرفت فعلا ناچیز، مذاکرات ماه ژوئن و دور فعلی که در دوم ژوییه آغاز شده با دورهای قبلی فرق دارند و این فرق این است که نوعی انرژی ساکن ذخیره شده باید با تعامل آزاد شده و به انرژی جنبشی تبدیل شود.

به گفته ریابکوف، اکنون هم اراده سیاسی شرکت‌کنندگان و هم نوعی نگرانی به این خاطر احساس می‌شود که شاید توافق حاصل نشود و این نیز نشانه خوبی است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در نهایت تمام این عوامل و هم‌چنین تجربه مذاکره‌کنندگان شرکت کننده از طرف ایران و از طرف۱+۵، امکان خواهد داد، به‌موقع در این کار توفیق حاصل شود. اگرچه وقت کمی باقی مانده، اما فرصت و شانس وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دور ششم و پایانی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای این کشور که روز ۲ ژوییه در وین آغاز شده تا روز ۲۰ ژوییه ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]