1

«ساعت» خلیفه خودخوانده، سوژه روزنامه انگلیسی +تصویر

  • کد خبر : 134081
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

منابع امنیتی عراقی جمعه گذشته اعلام کردند که بغدادی پنج شنبه شب احتمالا در عملیات هوایی ارتش عراق در شهر قائم (غرب استان الانبار) مجروح شده و به سوریه فرار کرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت: ساعتی که ابوبکر بغدادی (سرکرده گروه تروریستی داعش) در اولین حضورش و سخنرانی اش در مسجد جامعه شهر موصل به دست خودش بسته بود؛ تا شش هزار دلار قیمت دارد.

دیلی تلگراف در مطلبی نوشت: تنها چیزی که به طور کلی درشکل و شمایل و پوشش بغدادی ناهمگون جلوه می کرد، همین ساعت بود زیرا  او لباس سیاه و عمامه‌ای را در شکل و شمایل آخرین خلیفه، به تن داشت که در بغداد حکومت کرده بود.
طبق گزارش العالم، این روزنامه نوشت: ساعت بغدادی یا از نوع تجملاتی “رولکس” یا “اومگا” بود که قیمت آن به ۳۵۰۰ پوند (۶ هزار دلار) می رسد.
دیلی تلگراف در عین حال به طور قطع نتوانست نوع ساعت البغدادی را تعیین کند، و تنها به این مطلب اکتفا کرد که این ساعت متعلق به یکی از مشهورترین مارک های جهانی است.

 

از سوی دیگر، “محمد ابراهیم” رئیس کمیته امنیتی شورای استان نینوا امروز فاش کرد، برخلاف ادعای گروه تروریستی “داعش”، کسی که تحت عنوان خلیفه خودخوانده این گروه نماز جمعه این هفته موصل را برگزار کرد، “ابوبکر خاتونی” بود و نه “ابوبکر بغدادی” و اطلاعات به دست آمده تأیید می‌کند که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر موصل (مرکز نینوا) نیست.

منابع امنیتی عراقی جمعه گذشته اعلام کردند که بغدادی پنج شنبه شب احتمالا در عملیات هوایی ارتش عراق در شهر قائم (غرب استان الانبار) مجروح شده و به سوریه فرار کرده است.

سرتیپ “سعد معن” سخنگوی وزارت کشور عراق دیروز بعد از تحلیل این ویدیو که  در آن ظاهرا بغدادی در مسجد موصل به ایراد خطبه پرداخته؛ آن را جعلی دانست و تاکید کرد که بغدادی اخیرا در حمله هوایی نیروهای عراقی مجروح شده و اعضای داعش وی را برای معالجه به سوریه منتقل کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134081

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]