1

اظهارات علی کریمی علیه مدیرعامل تراکتورسازی

  • کد خبر : 134114
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۹:۲۴

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال گفت: «با تمام احترامی که برای مربیان داخلی قائل هستم اما در موقعیت زمانی فعلی تنها با کارلوس کی روش می توانیم شانسی برای قهرمانی در جام ملت ها داشته باشیم.»

علی کریمی درباره آخرین وضعیت خود در فصل نقل و انتقالات، پیشنهادی که از باشگاه آمریکایی در دست دارد، دلایل جدایی اش از باشگاه تراکتورسازی، تمدید قرارداد کارلوس کی روش و… نقطه نظراتش را بیان کرد اما همچنان در خصوص باشگاه محبوبش، پرسپولیس، بحث خاصی را مطرح نکرد.

* آقای کریمی! چه زمانی تیم فصل بعدتان را مشخص می کنید؟

– فعلا تصمیمی نگرفته ام. تک و توک پیشنهاداتی به دستم رسیده اما چون درگیر کارهای شخصی ام هستم به همین خاطر فعلا فقط تمرکزم را روی برنامه های خودم قرار داده ام.

* چه مدت زمان لازم است این مشکل برطرف شود؟

– فکر می کنم تا یک هفته دیگر وضعیتم مشخص شود.

* ظاهرا پیشنهادات باشگاه سایپا و راه آهن جدی تر از بقیه پیشنهادات مطرح شده است؟

– این دوستان به بنده لطف داشته اند و با من درباره همکاری در فصل بعد صحبت کرده اند که جا دارد از همه آنها تشکر کنم. جلالی، استیلی و محجوب، برای تیم های سایپا، راه آهن و ملوان از بنده خواسته اند تا فصل بعد در این تیم ها توپ بزنم که این لطف دوستان به بنده را نشان می دهد اما همانطور که گفتم فعلا تصمیم قطعی ام را نگرفته ام ولی تا اوایل هفته آینده تصمیم قطعی ام را خواهم گرفت.

* پیشنهادی که از لیگ آمریکا به دست تان رسید تا چه حد جدی بود؟ این دعوتنامه از باشگاه گلکسی بود؟

– خیر! البته پیشنهادی به من شده ولی چون اخلاقی ندارم قبل از قطعی شدن برنامه هایم درباره موضوعی حرف بزنم این بار هم نمی خواهم صحبتی در این خصوص انجام دهم. من همیشه صبر می کنم تا صحبت ها نهایی شود و بعد درباره شان اظهارنظر می کنم.

* پس چنین پیشنهادی در دست دارید؟

– بله، البته خودم هم این خبر را در شبکه های مجازی دیدم اما اسم تیمی که عنوان شده گلکسی نیست. دلیل اینکه نمی خواهم به این موضوع زیاد بپردازم این است که در این قبیل مواقع بعضی از خبرنگاران که به ما لطف دارند سریع می روند و به آن باشگاه ایمیل می زنند که آیا شما فلان بازیکن را می خواهید؟ و بعد جواب همان ها را تیتر می زنند و سوژه درست می کنند اما باز هم می گویم آن باشگاه گلکسی نیست و اگر اجازه بدهید اسم این تیم را بعدا اعلام خواهم کرد تا اگر زمانی هم به نتیجه ای نرسیدیم دیگر در آینده حرف و حدیثی درست نشود.

* این روزها تمرین اختصاصی انجام می دهید یا نه؟

– نه به آن شکل جدی. البته برای خودم تمرین می کنم اما می خواهم کار جدی ام را ظرف یکی، دو روز آینده زیر نظر مربی اختصاصی ام استارت بزنم تا کم کم آماده ورود به شرایط تمرینی در تیم جدید باشگاهی ام باشم.

* با این حساب دیگر قصد بازگشت به تراکتورسازی را ندارید؟

– خیر.

* مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده بود دیگر کریمی را نمی خواهیم و پولی نداریم که دستمزدهای آنچنانی به علی کریمی بدهیم. آیا برای همکاری مجدد با تراکتور درخواست رقم بالایی از آنها داشتید؟

– به هر حال نظمی از زمانی که به باشگاه تراکتورسازی آمده خیلی زیاد مصاحبه انجام می دهد. ما هم که اصراری نداریم در این باشگاه بمانیم. یک سال با این تیم قرارداد داشتیم و امیدواریم تماشاگران تراکتورسازی از ما راضی باشند. فکر می کنم با همین دستمزدهایی که نظمی آنها را بالا عنوان می کند این تیم توانسته پس از سال ها یک عنوان قهرمانی به دست بیاورد که امیدوارم مبارک طرفدارانش باشد. چون واقعا حق تراکتورسازی بیشتر از اینهاست. به خصوص طرفدارانش که در سرما و گرما که البته بیشتر مسابقات این تیم در طول فصل در سرما برگزار می شود به ورزشگاه می آیند و این تیم را حمایت می کنند. چون در خلال برگزاری بازی ها ما که وسط زمین ورزش می کنیم و در حال بالا و پایین پریدن هستیم یخ می زنیم اما این طرفداران پرشور با تمام وجودشان از این تیم حمایت می کنند. به هر حال امیدوارم این تماشاگران از ما راضی باشند.

* درباره درخواست دستمزدتان صحبتی نمی کنید؟

– من یک سوال از نظمی دارم؛ آقای نظمی شما بیایید اول پول طلب بازیکنانتان را از فصل قبل بپردازید. بازیکنان شما از فصل قبل طلب دارند، پول فصل آینده پیشکش. نیازی نیست که شما قبل از پرداخت طلب فصل قبل بازیکنانتان درباره قرارداد سال آینده حرف بزنید و واقعا متاسفم که این چنین مدیرانی هستند که می آیند و برای اینکه اشتباهاتشان و کوتاهی خودشان را توجیه کنند چنین بحث هایی را مطرح می سازند. وی چطور هنوز پول سال قبل را تسویه نکرده این حرف ها را می زند؟ البته بحث من تسویه حساب مالی خودم نیست بلکه نظمی به هواداران تراکتور جواب بدهد که چرا ۱۱ نفر از بازیکنان اصلی این تیم جدا شدند؟ آقا! من مشکل داشتم، آقای اسدی مشکل داشت، آقای نصرتی، آقای دقیقی و خیلی از بازیکنان دیگری که من حضور ذهن ندارم مشکل داشتند؟ آقای انصاری فرد هم مشکل داشت؟ این درست نیست که آدم کم کاری های خودش را گردن دیگران بیندازد. به هر حال من برای تیم تراکتورسازی آرزوی موفقیت می کنم چون این تیم امسال در باشگاه های آسیایی حضور دارد و امیدوارم بتوانند دل تماشاگران شان را شاد کنند.

* قطعا در جریان بحث اصلی این روزهای فوتبال در کشور هستید. اینکه عده ای از مربیان و کارشناسان موفق و عده ای مخالف تمدید قرارداد کارلوس کی روش هستند. نظر علی کریمی در این باره چیست؟

– (خنده) باز هم می گویم متاسفانه من هر صحبتی می کنم برداشت های دیگری می شود. با احترام به تمام مربیان خوبی که داخل کشور داریم فکر می کنم در حال حاضر که کمتر از ۶ ماه به آغاز مسابقات جام ملت های آسیا زمان باقی مانده بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی همین کارلوس کی روش باشد.

* چرا چنین موضوعی را مطرح می کنید؟

– به هر حال کی روش چندین سال با تیم ملی کار کرده و طبیعتا معتقدم با حضور وی می توانیم در جام ملت ها نتایج بهتری به دست بیاوریم اما این در شرایطی ممکن است که همکاری ها دوطرفه باشد و فدراسیون و کارلوس کی روش به تعامل خوبی دست پیدا کنند. من معتقدم اگر قرارداد کارلوس کی روش را تمدید کنیم، می توانیم پس از سال ها در جام ملت ها نتایج خوبی کسب کرده و حتی تا فینال پیش برویم. اینکه با این تیم و این مربی قهرمانی جام ملت ها را هم به دست بیاوریم دور از دسترس نیست. خواهشی که من از مربیان داخلی دارم این است که شرایطی را فراهم کنند تا این همکاری ادامه پیدا کند چون اینکه کارلوس کی روش در سمت خود باقی بماند به سود تیم ملی کشور ماست و این تیم هر نتیجه خوبی که به دست بیاورد باعث غرور و افتخار همه ایرانیان است.

* از باشگاه پرسپولیس خبر دارید؟

– من مثل همیشه برای دوستان آرزوی موفقیت می کنم و از تماشاگران تیم پرسپولیس می خواهم همواره این تیم را حمایت کنند. تنها کاری که از دست بنده برمی آید این است که دعا کنم این تیم همیشه موفق باشد چون نتایج پرسپولیس ارتباط مستقیمی با حال و احوال طرفدارانش دارد.

کاپ

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134114

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]