1

دختری که با الکتریسیته می جنگد+تصویر

  • کد خبر : 134494
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱

پزشک ها به دختری نوجوان هشدار داده اند تا هرگز موهای خود را شانه نزند، زیرا این کار می تواند منجر به مرگ او شود.

قدس :پزشک ها به دختری نوجوان هشدار داده اند تا هرگز موهای خود را شانه نزند، زیرا این کار می تواند منجر به مرگ او شود.

دختری که با الکتریسیته می جنگد+عکس

مگان استوارت، نوجوانی است که علاوه بر ممنوعیت شانه زدن موهایش نمی تواند لباس هایی از جنس پلی استر بپوشد و به بادبادک های موجود در میهمانی ها دست بزند، زیرا کم ترین میزان الکتریسیته ساکن موجود در انها مغز این نوجوان را از کار می اندازد. او به نوع پیشرفته بیماری نادر ” نارسایی شانه زدن ” مبتلاست.
بیماری مگان در سال ۲۰۰۸ نمایان شد. وقتی مادرش او را آماده رفتن به مدرسه می کرد و موهایش را شانه می زد، دختر نوجوانش روی زمین افتاد و لب هایش کبود شد.
شارون، مادر ۴۱ ساله مگان گفت:” من و پدرش مجبور بودیم روی موهای دخترمان آب بریزیم تا از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری کنیم و سپس موهای او را شانه بزنیم.
او ادامه داد:” وقتی موهای مگان را در اتاق نشیمن شانه می زدم ناگهان لب های او کبود شد و موهایش پریشان. خیلی ترسیده بودم، نفسم بالا نمی آمد. وقتی امدادگران به خانه آمدند به آنها گفتم این حالت اول بار است که اتفاق می افتد.”
مگان به بیمارستان کودکان یورک هیل در گلاسکو منتقل شد و پزشکان پس از معاینه دقیق به والدین اش اطلاع دادند او به بیماری عجیب و غریبی مبتلا شده که تنها نام اش را شنیده اند.
دانشمندان و پزشکان اطلاعات اندکی درباره نارسایی شانه زدن دارند، آنها معتقدند علت به وجود آمدن این نارسایی عوارض زمان تولد است.
مادر مگان، در ماه ششم بارداری اش به نوعی تشنج ناشی از اضطراب زایمان مبتلا شد، جفت در رحم او دچار مشکل شد و فشار خون بالا و خطرناک زایمان باعث تولد زود هنگام نوزاد شد.
شارون گفت:” واقعا ترسیده بودم. کلی دارو همراهم بود اما نمی دانستم چطور آنها را مصرف کنم. فکر می کردم به زودی می میرم.”
مادر و دختر از این مشکل جان سالم به در بردند اما وزن مگان هنگام تولد تنها یک کیلوگرم بود و به راحتی بر روی کف دست پدرش قرارمی گرفت.
ایان، پدر ۴۱ ساله مگان گفت:” او به شدت کوچک بود. وقتی من از بیمارستان به خانه بازگشتم تلفنی بهم خبر دادند که باید به سرعت به بیمارستان باز گردم. پزشکان حفره ای در دیافراگم مگان یافته بودند که معده و یکی از ریه های او را در بر گرفته بود.
مگان برای انجام جراحی به بیمارستان یورک ویل منتقل شد. او یک سال و نیم در بیمارستان بستری شد و با مشکلات متعددی بیمارستان را ترک کرد.
او مبتلا به آسم بود و اختلال کارکرد جریان پشتی ( dorsal stream dysfunction ) او را رنج می داد. این بیماری ها او را زمین گیر کرده بود.
به رغم ناتوانی در حرکت و نیاز به نگهداری مگان دختر شادی بود و نمرات خوبی در مدرسه کسب می کرد.
شارون در ادامه گفت:” او دختر شاد و دوست داشتنی است. در بیمارستان با کودکان در حال مرگ هم اتاق بود، من و پدرش خدا را شکر می کردیم که او تا حدودی سالم است و می تواند به زندگی اش ادامه دهد. او معجزه الهی است چون همه مشکلات را با خوش بینی و شادی به راحتی از میان بر می دارد.”
دکتر کرج لینوکس گفت:” بیماری مگان بسیار نادر است. من تا به حال با این گونه بیماری روبرو نشده بودم. این گونه تشنج مانند صرع عمل می کند و باعث ایجاد صداهای بلند، درد و ترس می شود. در مجموع می توان گفت الکتریسیته ساکن برای این دختر مرگبار است.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134494

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]