1

بازیکنی که گلزن به دنیا آمد +تصویر

  • کد خبر : 134734
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳

بهترین بازیکن مجارها که با ۱۱ گل زده آقای گل این بازی ها نیز شد کسی نبود جز ساندور کوکسیس (Sándor Kocsis) که در بارسلونا نیز بازی کرد و به سرطلایی معروف بود. کوکسیس در تیم ملی ۶۸ بازی و ۷۵ گل را به نام خود ثبت کرد.

ساندور پیتر کوکسیس (Sándor Péter Kocsis)  همراه با کوبالا از ستارگان دهه ۵۰ میلادی بارسلونا بود و مردم کاتالونیا او را ستاره مجار صدا می‌کردند.

نام کوکسیس (با گویش جنوبی مجار :کوکیچ) برای آنها که تاریخ جام جهانی را دنبال می کنند با “نبرد برن” همراه می‌شود و تداعی کننده یکی از خشن ترین بازیهای تاریخ فوتبال دنیا است.

فرانس پوشکاش (Ferenc Puskás) ستاره بی بدیل مجارستان و رئال مادرید در دهه طلایی مجارستان (دهه ۵۰) که کاپیتان آنها در این جام جهانی نیز بود در ۳ بازی که به میدان رفت ۴ گل به ثمر رساند.

پوشکاش در ۸۴ بازی ملی ۸۵ گل به ثمر رسانده است اما بهترین بازیکن مجارها که با ۱۱ گل زده آقای گل این بازی ها نیز شد کسی نبود جز ساندور کوکسیس (Sándor Kocsis) که در بارسلونا نیز بازی کرد و به سرطلایی معروف بود. کوکسیس در تیم ملی ۶۸ بازی و ۷۵ گل را به نام خود ثبت کرد.

در جدول برترین گلزنان جهان که در صدر آن نام علی دایی رویت می شود، کوکسیس با ۷۵ گل زده بعد از پوشکاش و پله در رتبه چهارم ایستاده و این تعداد گل را تنها در ۶۸ بازی ملی ثبت کرده است.

او در بخشی از خاطرات خود نوشته است: در جام جهانی دو بار هت تریک کردم، این برای من عین خوشبختی است و بعد از آن در این دنیا چیزی نمی خواستم و دلیلی برای ادامه زندگی نداشتم!

وی به همراه ژوست فونتین (فرانسه)، گرد مولر (آلمان‌غربی) و گابریل باتیستوتا (آرژانتین) بازیکنانی بودند که دو بار در یک جام جهانی موفق به هت تریک شده‌اند.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134734

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر