4

اگر دستگاه‌ قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان دچار تساهل و تسامح شوند جامعه با مشکل روبه‎رو خواهد شد.

  • کد خبر : 1352
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۵

مهدی نورایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌‌پزشکی تهران که بعدازظهر امروز شنبه در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به ضرب و شتم حجت‌الاسلام فروزش امام‌جماعت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، گفت: هر جامعه برای رسیدن به سرمنزل مقصود نیاز به امنیت پایدار دارد و مقام معظم رهبری […]

مهدی نورایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد در نشست خبری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌‌پزشکی تهران که بعدازظهر امروز شنبه در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به ضرب و شتم حجت‌الاسلام فروزش امام‌جماعت دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، گفت: هر جامعه برای رسیدن به سرمنزل مقصود نیاز به امنیت پایدار دارد و مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی را مطرح کردند که دشمن نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این خصوص داشته است اما اقدامات تأمینی و تعقیبی در کشور کم‌رنگ است.

وی افزود: متاسفانه پس از گذشته ۳۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت فرهنگی کشور نه تنها ایده‌آل نیست، بلکه مطلوب هم نیست.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اکنون در جامعه خبری از اقدامات تأمینی و تعقیبی نیست و افرادی که دست به هنجارشکنی می‌زنند از امنیت بیشتری در جامعه برخوردارند و پایبندی به ارزش‌ها در بیشتر اوقات به سخره گرفته می‌شود.

نورایی در ادامه تصریح کرد: قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی نباید تنها به صورت موردی با هنجارشکنان برخورد کنند و انتظار دانشجویان از دستگاه قضایی و انتظامی فراتر از این است و برخوردها با هنجارشکنان باید به صورت پایدار و مستمر باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تأکید کرد: اکنون عده‌ای گستاخانه در سطح جامعه و به صورت آشکار به اقدامات ضدارزشی دست می‌زنند و هنجارشکنی می‌کنند اما متأسفانه در حال حاضر قانون مدونی برای برپایی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل نگرفته است.

نورایی با اشاره به اینکه قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی نباید صرفاً به سخن بسنده کنند بلکه باید با معضلات اجتماعی برخورد جدی داشته باشند، بیان داشت: جامعه ما ولایی است و مردم آن پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند اما عده‌ای هتاک با خیالی آسوده به ارزش‌های جامعه توهین می‌کنند که اقدامات تعزیری در این خصوص بسیار سطحی است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه باید در کشور فرهنگ‌سازی شود اما در کنار آن باید با هنجارشکنان نیز برخورد شود، گفت: اصل ۸ قانون اساسی به اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید دارد که باید مسئولان کشور به این امر توجه جدی داشته باشند و این اصل را در جامعه و به خصوص دانشگاه‌ها پیدا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ قضایی و نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان دچار تساهل و تسامح شود جامعه با مشکل روبه‎رو خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر