2

ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۱ کل کشور در ابتدای مهرماه امسال

  • کد خبر : 13573
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظاارت راهبردی رئیس جمهور از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۱ کل کشور در ابتدای مهرماه امسال به دستگاه‌های اجرایی خبرداد و گفت: برنامه های دستگاههای اجرایی در قالب بسته های اجرایی خواهد بود. رحیم ممبینی در گفتگو با مهر از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۱ کل کشور در ابتدای مهر […]

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظاارت راهبردی رئیس جمهور از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۱ کل کشور در ابتدای مهرماه امسال به دستگاه‌های اجرایی خبرداد و گفت: برنامه های دستگاههای اجرایی در قالب بسته های اجرایی خواهد بود.

رحیم ممبینی در گفتگو با مهر از ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۱ کل کشور در ابتدای مهر ماه امسال به کلیه دستگاههای اجرایی خبرداد و گفت: معمولا هر سال بخشنامه بودجه در ابتدای مهر ماه به کلیه دستگاهها ابلاغ می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری افزود: بخشنامه بودجه و به طور کلی بودجه های سالیانه بیشترین سهم را در تحقق اسناد بالادستی دارند.

وی یکی از مهمترین اسناد بالادستی را قانون برنامه پنجم توسعه ذکر کرد و اظهارداشت: در برنامه پنجم توسعه حکمی آمده است مبنی بر اینکه برنامه های دستگاههای اجرایی باید در قالب بسته های اجرایی باشد.

ممبینی ادامه داد: این بسته های اجرایی با پیشنهاد دستگاههای اجرایی و تعامل بین معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و دستگاههای اجرایی تهیه می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: بسته های اجرایی هم براساس برنامه تجهیز مالی برای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه دیده شده است.

بخشنامه بودجه های سالیانه هرساله معمولا در مهرماه توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می شود و دستگاه‌ها نیز موظف هستند که بودجه های پیشنهادی خود را تا ابتدای آذر ماه هر سال به معاونت مذکور ارائه کنند.

بخشنامه های بودجه سالیانه شامل پیوستهای ضوابط مالی ناظر بر تنظیم بودجه، دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه، دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه شرکت‌های دولتی، دستورالعمل تعریف و تعیین فعالیت‌های ذیل برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی منتخب و دستورالعمل تهیه و تنظیم برنامه سالانه است.

تهیه لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور با توجه به دستاوردهای برنامه چهارم توسعه و برای نیل به اهداف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سند چشم انداز و سیاستهای کلی نظام به ویژه سیاستهای کلی ابلاغی برنامه پنجم انجام می‌گیرد.

همواره در بودجه های سالیانه برای دستیابی به متوسط رشد اقتصادی، نرخ بیکاری هدف، افزایش سهم بهره وری، بهبود ضریب جینی و غیره، راهبردها و سیاستهایی لحاظ می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13573

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر