6

علی القاعده اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند.

  • کد خبر : 1361
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۲

حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد بخشی از سخنان رهبری مبنی بر دخالت نکردن در امر انتخابات گفت: به هرحال ایشان به انتخابات پاک به عنوان یک افتخار برای جمهوری اسلامی فکر می کنند و امر انتخابات را مهم می دانند و پاک بودن فضای انتخابات از عوامل قدرت و ثروت […]

حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد بخشی از سخنان رهبری مبنی بر دخالت نکردن در امر انتخابات گفت: به هرحال ایشان به انتخابات پاک به عنوان یک افتخار برای جمهوری اسلامی فکر می کنند و امر انتخابات را مهم می دانند و پاک بودن فضای انتخابات از عوامل قدرت و ثروت و دخالت مسؤولین بلندپایه را مهم می دانند.

افق – ایرنا:وی در مورد آخرین تحولات مربوط به انتخابات مجلس نهم و ائتلاف اصول گرایان در این زمینه هم گفت: اصول گرایان مشورت های خود برای رسیدن به تفاهم را ادامه می دهند و با استفاده از تجربه انتخابات دوره های قبل در مجلس هفتم و هشتم سعی می کنند از نقاط مثبت و قوت تجربه قبلی استفاده کنند و انشالله با وحدت قابل قبول وارد انتخابات شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس با توجه به مسائل پس از انتخابات گذشته شرکت می کنند یا نه نیز گفت: این مسئله دست ما نیست و کسی، اصلاح طلبان را از شرکت در انتخابات منع نمی‌کند؛ البته شورای نگهبان یک ضوابطی دارد که بر اساس آن عمل می‌کند ولی اصول گرایان قصد ندارند کسی را منع کنند و علی القاعده اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند.

حداد عادل در مورد میزان استقبال اصول گرایان از حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: وقتی انتخابات در چارچوب قانون باشد، این انتخابات هر چه رقابتی‌تر باشد، معنای بهتری به خود می‌گیرد.

وی در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان و تأکید ایشان بر رعایت تقوای جمعی گفت: استنباط من از بیانات مقام معظم رهبری این بود که ایشان نمی خواستند جمعیت خاصی را خطاب قرار بدهند بلکه به طور کلی ضمن نصیحت هایی که به نمایندگان می کردند، رعایت تقوای جمعی را هم گوشزد کردند؛ ایشان همواره نمایندگان و مسوولین کشور را نصیحت می کنند.

وی ادامه داد: رهبری بالاتر و برتر از این است که جناحی از جناح های سیاسی داخل نظام را در صحبت های خود به شکل سیاسی مطرح کنند؛ البته ایشان مثال زدند برای اینکه مقصود روشن تر شود و گفتند که در سال های گذشته در جریان چپ، افراد متدین هم در میان آنها بود ولی به دلیل اینکه در برخی از آنها تقوای فردی بود ولی در مجموعشان تقوای جمعی نبود، کارشان به جایی کشید که دیدید.

حداد عادل افزود: استنباط من از سخنان مقام معظم رهبری این بود که ایشان می خواهند همه را از چنین خطری برحذر دارند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد تذکر رهبری مبنی بر وفق و مدارای مجلس و دولت نیز گفت: این تذکر نکته جدیدی نبود؛ در واقع این بار که ما به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، شاید دوازدهمین بار بود که من به عنوان نماینده مجلس در دیدارهای سالیانه نمایندگان، خدمت ایشان می رفتم؛ ایشان همیشه، صرف نظر از اینکه چه مجلس و چه دولتی سرکار باشد، دولت و مجلس را دعوت به همکاری می کردند و فرمایش ایشان هم درست است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند که اینکه می گویند قانون فصل الخطاب است، به معنای این نیست که شما در تصویب قانون، به حرف دولت توجه نکنید و محدودیت های دولت را در نظر نگیرید و در واقع قانون خوب را قانونی می دانند که با واقع بینی و با آگاهی از دیدگاه های دولت تصویب شده باشد؛ از آن طرف هم همواره به دولت یادآوری کرده اند که وقتی یک قانونی در مجلس تصویب می شود، دیگر آن قانون باید اجرا شود.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان همواره یادآوری می کنند که مجلس و دولت نباید در مقابل هم قرار بگیرند و درست هم همین است، چرا که وقتی مجلس و دولت رو در روی هم شوند و به قول معروف شاخ به شاخ با هم درگیر شوند، معمولا دو طرف دیگر در کارهایشان فکر نمی کنند؛ مجلس ممکن است مصوباتی داشته باشد که با واقعیت جور نباشد و دولت هم کارهایی انجام دهد که از روی فکر نباشد، لذا ایشان دولت و مجلس را از این مسایل بر حذر داشتند.

حدادعادل پیرامون اتهامات نسبت داده شده از سوی برخی نمایندگان مجلس به دولت و پیامدهای آن در سلب اعتماد عمومی مردم آن هم در زمان اجرای طرح حساس هدفمندی یارانه ها هم گفت: مجلس اگر اعتراض می کند، در قضیه هدفمندکردن یارانه نیست و مثلا در قضیه وزارت ورزش است و در مورد هدفمند کردن یارانه ها مجلس مخالفت خاصی با این طرح نکرده است.

وی ادامه داد: فقط مجلسی ها نظرشان این است که در قانون هدفمند کردن، دولت شیب تندی را در پیش گرفته است و طبق شیب ملایمی که مجلس به منظور افزایش قیمت ها منظور کرده بود، عمل نکرده است، از این رو مجلسی ها نگران هستند؛ حالا اگر دولت منطقی در این زمینه داشته باشد، این منطق را به مجلس بگوید و اگر مجلس نیز منطقی دارد، به دولت بگوید.

حداد عادل ادامه داد: به هر حال مقام معظم رهبری یک توصیه عقلانی می کند و هر عاقلی هم باید این حرف را بپذیرد؛ تا زمانی که باب گفتگو و تفاهم باز است، مجلس و دولت باید با هم بنشینند و مشکلات خود را حل کنند و فضا، فضای اعتماد باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد بر حذر داشتن نمایندگان از نزدیکی به کانونهای قدرت و ثروت هم گفت: ما نمونه آثار نزدیکی به این نوع کانون ها را در گذشته داشته ایم و نمونه بارز آن ‘شهرام جزایری’ بود که رابطه تنگاتنگی با برخی از نمایندگان داشت.

وی ادامه داد: این اتفاقات ممکن است دوباره تکرار شود؛ گاهی ما اخباری داشته ایم که برخی از نمایندگان چه پول های هنگفتی برای انتخاب شدن خرج کرده بودند و این سؤال برای همه پیش می آید که مگر نماینده چقدر از نماینده شدن بهره می برد که بخواهد این طور پول خرج کند و این پولها را از کجا آورده است؟

نماینده تهران افزود: امام در این زمینه فرمایشی دارند که می گفتند هر وقت شما دیدید که امثال آن دولت ها و سلطنت های دوران طاغوت در مجلس پیدا شدند، آن روز احساس خطر کنید.

وی گفت: مسئله قانون نظارت بر نمایندگان مجلس همان نظری است که رهبری هم دارند و انشالله با تذکری که دادند، این قانون به طوری که نظر رهبری را تأمین کند و به سود کشور باشد، در مجلس به تصویب خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر