3

فرار مشکوک ۸۰ زندانی در عربستان/ واقعیت چیست؟

  • کد خبر : 137149
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۷:۲۷

رسانه های سعودی به تازگی اعلام کردند که حدود ۸۰ کارگر خارجی که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، با ایجاد شکاف در دیوار از بازداشتگاه پا به فرار گذاشته اند!

پایگاه خبری «المسله» با اشاره به خبر فرار ده ها زندانی از یک زندان در ریاض، درباره پشت پرده این ماجرا نوشت: «با توجه به تدابیر شدید مسؤولان امنیتی سعودی، به اعتقاد کارشناسان امنیتی امکان فرار زندانیان از مرکز امنیتی در ریاض بعید است و به نظر می رسد که هدف واقعی این اقدام، تلاش برای ملحق کردن این افراد به گروه های تروریستی و بیش از همه گروهک داعش است.»

تسنیم/رسانه های سعودی به تازگی اعلام کردند که حدود ۸۰ کارگر خارجی که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، با ایجاد شکاف در دیوار از بازداشتگاه پا به فرار گذاشته اند!

در این میان هیچ فرد عاقلی نمی تواند بپذیرد که ۸۰ زندانی از یک زندان در مرکز شهر و در بین تدابیر امنیتی شدید علیه شهروندان -که از آن تحت عنوان “مشت آهنین امنیتی” یاد می شود- موفق به فرار شده باشند، مگر اینکه این فرار با نقشه خود مسؤولان امنیتی صورت گرفته باشد.

کارشناسان امنیتی بر این باورند که چه بسا این افراد با هدف الحاق به گروه های تروریستی آزاد شده باشند.

منابع بین المللی اواخر سال ۲۰۱۳ به نقل از افراد آگاه در عربستان خبر دادند که سرویس اطلاعاتی آل سعود به زندانیان القاعده که سال ها در این کشور زندانی بودند، پیشنهاد کرد که در مقابل آزادی باید به سوریه و لبنان رفته و به صحنه نبرد در آنجا ملحق شوند. در آن زمان ده ها زندانی خطرناک به سوریه و لبنان انتقال داده شدند تا به گروه های مسلح نزدیک به عربستان بپیوندند.

یک منبع امنیتی سعودی که خواست نامش فاش نشود، در این خصوص گفت: «احتمال دارد زندانیانی که سه روز پیش گریخته اند، به عراق رفته و به داعش ملحق شده باشند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137149

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]