2

راه برچیدن جنگ و نزاع از جهان ، بازگشت به حقیقت راه پیامبران خداست

  • کد خبر : 13719
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۲

رییس جمهور با بیان اینکه صلح و امنیت پایدار زمانی حاصل می شود که فضای جنگ و درگیری در جهان به فضای گفت وگو ، صلح و دوستی تبدیل شود، تاکید کرد:‌ رهبران مذهبی باید پرچمداران چرخش جهان از شرایط جنگ به صلح باشند. افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور، محمود […]

رییس جمهور با بیان اینکه صلح و امنیت پایدار زمانی حاصل می شود که فضای جنگ و درگیری در جهان به فضای گفت وگو ، صلح و دوستی تبدیل شود، تاکید کرد:‌ رهبران مذهبی باید پرچمداران چرخش جهان از شرایط جنگ به صلح باشند. افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور، محمود احمدی‌نژاد عصر شنبه در دیدار چهار تن از رهبران مذهبی مسیحی و مسلمان آمریکا با بیان اینکه بهترین سیاستمداران کسانی هستند که حقیقتاً انسان‌هایی مذهبی باشند، گفت: حقیقت دین یکی است و همه پیامبران برای ابلاغ آموزه‌های یک دین واحد مبعوث شده اند و خداوند دین را برای صلح، دوستی و زندگی سعادتمند به انسان‌ها هدیه داده است.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز جامعه بشری این است که حقیقت دین آن طور که باید به بشر معرفی نشده و هیچ کس بهتر از رهبران مذهبی توانایی انجام این ماموریت مهم را ندارند، اظهار داشت: حقیقت دین تا به امروز فرصت اداره جهان را نیافته و رهبران مذاهب همه کشورها باید با کمک و همفکری یکدیگر این فرصت را برای آموزه‌های دینی فراهم کنند.
احمدی‌نژاد با استقبال از سفر رهبران مذهبی آمریکایی به تهران پیشنهاد داد این همکاری‌ها سازماندهی شده و کمیته مشترکی متشکل از رهبران و علمای مذهبی ایران و آمریکا تشکیل شود و همه ساله نشست‌های منظم و مشترکی در تهران و واشنگتن برگزار کنند.
رییس‌جمهوری با بیان اینکه سیاستمداران عمدتاً به دنبال منافع خود و احزاب متبوعشان هستند، اظهار داشت:‌ پیامبران اختلاف یا جنگی با یکدیگر نداشتند و اختلافات و درگیری‌ها تنها مربوط به طرفداران مذاهب است و این در حالیست که اگر همه پیروان مذاهب در خط پیامبران حرکت کنند مشکلات و ریشه‌های درگیری‌ها برطرف شده و جنگ از عرصه گیتی برچیده خواهد شد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه پیامبران منادی صلح، عدالت و برادری بودند، تصریح کرد: پیروان مذاهب مختلف نباید درباره گذشته‌ها با یکدیگر به بحث بنشینند بلکه باید به آینده نگاه کرد و به فکر آن بود که چگونه می شود آینده‌ای فارغ از جنگ و درگیری ساخت.
رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: ما همه پیامبران الهی را قبول داریم و به همه آنها احترام می‌گذاریم و اگر هر یک از آنها امروز در اینجا حاضر شوند از ایشان تبعیت می‌کنیم چرا که معتقدیم همه پیامبران الهی یک هدف واحد را دنبال می‌کردند و ما هم می‌توانیم و باید از اختلافات پرهیز کرده و مسیر پیامبران را دنبال کنیم.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه جنگ‌ها و اختلافات موجود در عرصه بین‌المللی قابل برچیده شدن است، گفت: راه برچیدن جنگ و نزاع از جهان ، بازگشت به حقیقت راه پیامبران خداست و راه دیگری وجود ندارد؛‌ همه کسانی که غیر از این راه دیگری را انتخاب کردند، شکست خوردند و شاهد آن بودیم که مارکسیت‌ها به تاریخ پیوسته و می‌بینیم که مکتب مقابل مارکسیسم هم بلایی بدتر از آنچه مارکسیست‌ها با بشر کردند بر سر آن آوردند.
رهبران مذهبی آمریکایی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد رییس‌جمهوری کشورمان برای تشکیل کمیته مشترک رهبران مذهبی دو کشور اظهار داشتند: این پیشنهاد به طور غیرقابل باوری می‌تواند مشوق ما برای تداوم تلاش برای نزدیکی مذاهب مختلف و دو ملت ایران و آمریکا به یکدیگر باشد.
آنان همچنین با تاکید بر اینکه دیپلماسی مذهبی می‌تواند فراتر از موانع تعاملات و روابط سیاسی به نزدیکی کشورها و ملت‌ها به یکدیگر کمک کند، تصریح کردند: گفتگوی دائمی بین رهبران مذهبی تاثیر زیادی در ارتقای دوستی‌ها و استقرار صلح و عدالت در جهان دارد.
چهار رهبر مذهبی آمریکایی اظهار امیدواری کردند روند تحولات به گونه ای به پیش برود که آنها بتوانند در بازگشت به آمریکا برای آزادی ایرانیان دربند در این کشور تلاش موثری صورت دهند.
این عده با اشاره به بازدید خود از شهرهای تهران و قم و گفتگو با علمای مذهبی در قم خاطر نشان کردند: پیشرفت‌های ایران و سطح بالای علمی مراکز دانشگاهی و دینی ایران بسیار ما را تحت تاثیر قرار داد و مشتاق آن هستیم تا خانواده و هموطنان خود را برای دیدار از ایران ترغیب کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر