5

دخترانی که در ازای مبلغی ناچیز ، تن به ازدواج موقت می‌دهند.

  • کد خبر : 1372
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۵

افق – برنا، واقعیت جامعه مراکش به ویژه در برخی مناطق این است که تصور می‌کنند اگر دختری که به سن ۱۳ یا ۱۴ سال رسیده و ازدواج نکرده باشد، دختر ترشیده است و از این رو برخی خانواده‌ها در اولین فرصت دخترانشان را شوهر می‌دهند! پدرانی هستند که به خاطر مبلغ ۶۰ تا ۱۰۰ […]

افق – برنا، واقعیت جامعه مراکش به ویژه در برخی مناطق این است که تصور می‌کنند اگر دختری که به سن ۱۳ یا ۱۴ سال رسیده و ازدواج نکرده باشد، دختر ترشیده است و از این رو برخی خانواده‌ها در اولین فرصت دخترانشان را شوهر می‌دهند!
پدرانی هستند که به خاطر مبلغ ۶۰ تا ۱۰۰ هزار درهم مراکش (هشت تا ۱۳ هزار دلار ) دخترانشان را به ازدواج موقت درمی‌آورند.
براساس قانون مراکش دختران این کشور در صورتی که به سن ۱۶ سال برسند ازدواجشان ثبت می‌شود در غیر این صورت آنها بر اساس توافق شفاهی خانواده و خواستگارانشان در ازای مبلغی ناچیز تن به ازدواج موقت می‌دهند.
برخی از خانواده‌های فقیر این مبلغ را در ازای ازدواج دختران کم سن وسالشان دریافت می‌کنند تا دخترانشان به سن قانونی برای ازدواج برسند و ازدواجشان ثبت شود. وقتی دخترانشان به سن قانونی برسند بعد از ثبت ازدواج دخترانشان این مبلغ را به همسر دخترانشان بازمی‌گردانند.
ر اولین فرصت دخترانشان را شوهر می‌دهند.
همچنین مرکز الامل وابسته به سازمان حقوق بشر مراکش نیز اعلام کرد: ‌تعداد زنانی که قربانی خشونت در سال گذشته شده‌اند، ۲۰۰ مورد بوده است در حالی که ۷۰ درصد قربانی مشکلات اقتصادی، ۱۰ درصد قربانی خشونت جنسی و ۲۰ درصد قربانی خشونت‌های روحی و روانی شده‌اند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر