2

مجموعه انیمیشن «ابوریحان بیرونی» تولید می‌شود +تصویر

  • کد خبر : 13723
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۰:۰۷

مجموعه انیمیشن «ابوریحان بیرونی» به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود. سعید پنجی ـ تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده این انیمیشن ـ در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که مجموعه ابوریحان بیرونی یک اثر تاریخی مربوط به هزار سال قبل است، اظهار کرد: موضوع اصلی این انیمیشن زندگی پرفراز و نشیب ابوریحان بیرونی از لحظه تولد تا […]

مجموعه انیمیشن «ابوریحان بیرونی» به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود.

سعید پنجی ـ تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده این انیمیشن ـ در گفت‌وگویی با اشاره به این‌که مجموعه ابوریحان بیرونی یک اثر تاریخی مربوط به هزار سال قبل است، اظهار کرد: موضوع اصلی این انیمیشن زندگی پرفراز و نشیب ابوریحان بیرونی از لحظه تولد تا مرگ است و به موازات زندگی ابوریحان، به سایر شخصیت‌های مطرح آن زمان مانند ابوالفضل بیهقی، ابوعلی سینا، سلطان محمود غزنوی، عنصر المعالی کیکاووس و منوچهری و… توجه می‌شود.

وی با بیان این‌که مجموعه ابوریحان بیرونی در ۲۶ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود، درباره تکنیک استفاده شده در ساخت انیمیشن گفت: تکنیک مجموعه سه بعدی کامپیوتری است و بیش از ۲۰۰ کاراکتر طراحی و ساخته شده که از آنها نیز تکثیر خواهد شد. بالغ بر ۱۰۰ لوکیشن در کشورهای ایران، ترکمنستان، افغانستان، هندوستان ساخته شده است. انیمه آن بر اساس سیستم موشن کپچر و نیز نظارت و تصحیح انیماتورهای حرفه‌ای انجام می‌شود.

پنجی ادامه داد: از لحظه‌ای که فکر تولید این مجموعه برای اولین بار به وجود آمد تا لحظه‌ای که وارد مرحله تولید شدیم، سه سال زمان برد. اختصاص این مدت زمان اهمیت موضوع، کم و یا متفاوت بودن مستندات ۱۰۰۰ سال قبل، تفاهم و اشتراک نظر سفارش دهنده و تولید کننده بود.

تهیه کننده و کارگردان انیمیشن ابوریحان بیرونی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر این‌که سعی و تلاش گروه تولید این بوده که بتواند بخش کوچکی از تاریخ پر بار کشورمان را بیان کند، افزود: ما سعی داشته ایم تا گوشه‌ای از روحیه حقیقت جویی نیاکان مان به تصویر درآید و سرگذشت پربار یکی از دانشمندان بزرگ و بنام دنیا و جهان اسلام را برای مخاطبان عزیز روایت کنیم.

سعید پنجی در رابطه با سایر فعالیت‌های خود با مرکز پویانمایی صبا نیز گفت: در سال ۱۳۸۳ داستان راستان با تکنیک کات اوت ( سیلوئت ) تولید شد و با آنکه ۷ سال از تولید این مجموعه می‌گذرد همچنان پخش آن از شبکه‌های درون مرزی و برون مرزی ادامه دارد. سریال داستان‌های شنیدنی(۱) در سال ۱۳۸۶ تولید شد و با تکنیک کات اوت(رنگی ) به دفعات از شبکه‌های مختلف پخش شده است و به همین خاطر هم اکنون تولید داستان‌های شنیدنی (۲) را آغاز کرده ام.

وی ادامه داد: انیمیشن‌های تک قسمتی زیادی با موضوعات و گرافیک‌های مختلف دو بعدی،سه بعدی مانند کوچ، خدا با ماست، جغله و… نیز به سفارش صبا توسط این مرکز تولید و پخش شده است.

روابط عمومی مرکز پویانمایی صبا اسامی عوامل تولید مجموعه ابوریحان بیرونی را به شرح ذیل اعلام کرد:

تهیه کننده و کارگردان: سعید پنجی، تحقیق و نگارش متن داستان: محمود برآبادی، فیلم نامه: سعید پنجی، شهلا معظمی گودرزی، دکتر حسین یعقوب پور، انیمیشن: حدیث عرفان، مریم حجتی، لیلا معظمی گودرزی، محمد زادسر، مهدی فردی، علی معنوی، مریم صارمی، رامشیر گودرزی، مراد تیموری، لیلا نوروزی، زهره سلیمانی، سیما سوداگر، نسیم حجتی، بهزاد پورابراهیم. سرپرست گویندگان: غلامعباس گودرزی، آهنگساز و صدابردار: محمد رضا پیرجانی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13723

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر