2

وزیر آموزش و پرورش: ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه داریم

  • کد خبر : 137490
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبارات دارد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که روش مدیریت در آموزش و پرورش باید تغییر یابد و اگر این مشکلات اصلاح شود شاهد تعارضات کمتری نیز در این مجموعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه می‌شود، ادامه داد: تنها دو درصد از کل بودجه آموزش و پرورش صرف سایر هزینه‌های جاری می‌شود و از این رو ما باید در کنار جذب اعتبارات دولتی برای دریافت منابع مالی از دیگر بخش‌ها نیز تدابیری بیندیشیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: چاره‌ای برای مشکلات آموزش و پرورش جز توسعه مشارکت‌ها در بخش‌های مختلف و بکارگیری بخش خصوصی نداریم.

به گزارش ایسنا، دکترعلی اصغرفانی در گردهمایی مشترک معاونان وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با عنوان اینکه توسعه مشارکت‌ها در بخش‌های مختلف از پنج سیاست اصلی این وزارتخانه است، اظهارکرد: به عنوان مثال بعضی از مسئولین با توسعه مدارس غیردولتی موافق نیستند، ولی ما سعی بر این داریم تا چنین نگرشی را تغییر دهیم؛ چراکه جز توسعه مشارکت‌ها و به کارگیری بخش خصوص چاره‌ای دیگر نداریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسری اعتبارات دارد، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که روش مدیریت در آموزش و پرورش باید تغییر یابد و اگر این مشکلات اصلاح شود شاهد تعارضات کمتری نیز در این مجموعه خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه بودجه کل کشور در سال ۹۳، ۱۱ درصد افزایش یافت، ادامه داد: خوشبختانه ما امسال شاهد افزایش ۲۶ درصدی بودجه آموزش و پرورش بودیم که این نشان ازعنایت دولت تدبیر و امید به مسایل آموزش و پرورش بوده و امید است که شاهد اتفاق‌های بهتری در این وزارتخانه باشیم.

تعارضات سازمانی لازمه و نیازمند مدیریت صحیح است

فانی با اشاره به اینکه همواره تعارضات در سازمان‌ها وجود دارد، گفت: تعارضات تا حدی جهت ایجاد تحرک در ساختار سازمانی لازم است و باید آن را با شیوه‌های مخصوص به درستی مدیریت کرد و مدیران سازمان‌ها نباید انتظار تفکر و عقاید یکسان را در مجموعه خود داشته باشند؛ چراکه نوع نگرش‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: ما باید یکسان نبودن عقاید و سلایق را بپذیریم و با مدیریت روش‌های مبارزه صحیح با تعارض از جمله افزایش آستانه تحمل، در جهت کاهش ناسازگاری‌ها و ایجاد تعامل بیشتر در مجموعه خود گام برداریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش توانایی اداره با نظرات مختلف را دارد و می‌تواند حتی با حضور افراد با دیدگاه‌های متفاوت به رشد و بالندگی خود در آینده امیدوار باشد و با حذف و عزل دیگران قطعا شاهد اتفاقات بهتر در آموزش و پرورش نخواهیم بود.

فانی ساختار‌های سازمانی را یکی از علل ایجاد تعارض در سازمان‌ها دانست و افزود: ساختارهای سازمانی که منجر به تقسیم کار، تعصب‌گرایی و ایجاد عدم هماهنگی می‌شود تعارضات درون مجوعه را نیز سبب خواهد شد.

وی رقابت، همکاری، مصالحه، اجتناب و گذشت را از شیوه‌های حل تعارض برشمرد و عنوان کرد: بیشترین شیوه حل تعارضات مصالحه است؛ چراکه نتیجه به نفع طرفین پایان می‌پذیرد و کمترین تعارضات بعدی را به دنبال دارد.

کاهش نیرو‌های دارای کسرساعت موظف در آموزش و پرورش در اولویت است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی گفت: کاهش نیرو‌های دارای کسر ساعت موظف در بدنه وزارت آموزش و پرورش، در دستورکار این وزارتخانه است.

سید محمد بطحایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی، اظهارکرد: کاهش نیروهای دارای کسر ساعت موظف در آموزش و پرورش، در راستای اصل کیفیت و ایجاد عدالت آموزشی از اولویت‌های این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه می‌شود، ادامه داد: تنها دو درصد از کل بودجه آموزش و پرورش صرف سایر هزینه‌های جاری می‌شود و از این رو ما باید در کنار جذب اعتبارات دولتی برای دریافت منابع مالی از دیگر بخش‌ها نیز تدابیری بیندیشیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: طی ۱۰ سال گذشته سیر نزولی را در تعداد دانش آموزان کشور شاهد بودیم ولی در سال تحصیلی پیش رو این روند با رشد کمی روبرو شده است.

بطحایی عنوان کرد: درحال حاضر حدود ۶۴ درصد نیروهای این وزارتخانه را معلمان تشکیل می دهند.

ایجاد شبکه‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان ممتاز تربیتی کشور

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی گفت: ایجاد شبکه‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان ممتازتربیتی کشور از اولویت‌های این معاونت در وزارتخانه است.

دکتر حمیدرضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این گردهمایی اظهارکرد: ایجاد شبکه‌های اجتماعی ویژه دانش آموزان ممتاز تربیتی کشور از اولویت‌های معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش است که هدف اصلی آن برقراری پیوند دانش آموزان برتر این حوزه با یکدیگر است.

وی از احیای مجدد دارالقرآن‌ها با هدف توسعه فرهنگ دینی و ایجاد زمینه فعالیت‌های مذهبی ویژه دانش آموزان در مهر سال جاری خبر داد و گفت: آموزش مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس نیز امسال از اقداماتی است که با جدیت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری کنگره بزرگ “پرسش مهر” و احیای مجدد حضور پرشور‌ کتابداران تحت عنوان برجسته ترین اقدامات این معاونت برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

کفاش خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات رییس جمهور مبنی بر نواخته شدن زنگ انشاء در مدارس این اتفاق در سال تحصیلی آینده محقق خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]