4

پادشاه بحرین ، رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به ریاست کمیته گفتگوی توافق ملی منصوب کرد

  • کد خبر : 1378
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۳۹

پادشاه بحرین روز شنبه رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به ریاست کمیته گفتگوی توافق ملی منصوب کرد . حمد بن عیسی آل خلیفه در مراسم انتخاب خلیفه بن احمد الظهرانی به سمت ریاست کمیته گفتگوی توافق ملی در این کشور اظهار داشت الظهرانی فردی مورد اعتماد بین نمایندگان مجلس است و از تجربه و […]

پادشاه بحرین روز شنبه رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به ریاست کمیته گفتگوی توافق ملی منصوب کرد . حمد بن عیسی آل خلیفه در مراسم انتخاب خلیفه بن احمد الظهرانی به سمت ریاست کمیته گفتگوی توافق ملی در این کشور اظهار داشت الظهرانی فردی مورد اعتماد بین نمایندگان مجلس است و از تجربه و نقش بازری در زمینه فعالیتهای ملی در کشور برخوردار است . پادشاه اردن دراین مراسم اظهار داشت :  مشارکت فعال همه احزاب و گروهها درگفتگوی ملی برای اعلام شفاف نظراتشان و آمادگی شرکت کنندگان برای رسیدن به یک دیدگاه مشترک در سایه اتحاد ملی و حفظ ارزشهای جامعه می تواند تضمینی برای تحقق خواسته های طیفهای مختلف مردم و نیز تداوم برنامه های کشور برای اصلاحات در بخشهای مختلف باشد  بحرین از مارس گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردم به ویژه شیعیان این کشور بر ضد خاندان سنی آل خلیفه است که قدرت را در این کشور در اختیار دارد .

تظاهرکنندگان بر لزوم اصلاحات دموکراتیک در این کشور تاکید دارند . در پی درخواست مقامات بحرین ، نیروهای امنیتی عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه نظامیان عربستان در حمایت از دولت بحرین و سرکوب معترضان وارد این کشور شدند. در همین حال جمعیت وفاق ملی بحرین بزرگترین تشکل شیعه و مخالف در بحرین با انتخاب الظهرانی برای تصدی ریاست گفتگوی ملی در کشور مخالفت کرد . خلیل المرزوق از رهبران جمعیت وفاق ملی گفت گفتگوی ملی واقعی باید میان پادشاه بحرین و یا ولیعهد این کشور با مخالفان برگزار شود زیرا موضوع اصلی گفتگو اختلاف میان خانواده آل خلیفه با مردم است و بر این اساس طرفین باید باهم وارد مذاکره شوند. المرزوق گفت :  انتخاب الظهرانی تردیدهای زیادی را در ارتباط با میزان جدیت و واقعی بودن گفتگوی ملی و یافتن راه حل سیاسی با هدف تحقق خواسته های مردم ایجاد کرده است  وی در ادامه از ولیعهد بحرین خواست رهبری گفتگوی ملی با مخالفان را بر عهده بگیرد و آن را تنها راه ممکن برای برون رفت از بحران فعلی در کشور عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه، دولت بحرین اوایل ماه ژوئن حالت فوق العاده در این کشور را لغو کرد .

حالت فوق العاده در اواسط مارس گذشته و یک ماه پس از اعتراضهای مردم به اجرا در آمده بود .

در این اعتراضها بیش از سی نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در ماه مه درسخنرانی ویژه درباره قیامهای مردم در کشورهای عربی از مقامات بحرین خواسته بود گفتگوی ملی و عملی با مخالفان را آغاز کند .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر