1

طول مدت اقامت زائران در حج تمتع امسال به ۳۸ روز رسیده است

  • کد خبر : 13807
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۶

علی لیالی فروش فیش‌های حج و عمره را به قیمت بالا‌ و در حدود ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان قبول نکرد و گفت: این امکان ندارد؛ اگر کسی هم این فیش‌ها را بخرد، ما اجازه نمی‌دهیم به این سفرها برود. او درباره‌ی تصمیم سازمان حج و زیارت برای ثبت نام حج تمتع نیز اظهار کرد: ما […]

علی لیالی فروش فیش‌های حج و عمره را به قیمت بالا‌ و در حدود ۱۰ تا ۲۰میلیون تومان قبول نکرد و گفت: این امکان ندارد؛ اگر کسی هم این فیش‌ها را بخرد، ما اجازه نمی‌دهیم به این سفرها برود.

او درباره‌ی تصمیم سازمان حج و زیارت برای ثبت نام حج تمتع نیز اظهار کرد: ما برای ۱۵ سال ظرفیت داریم، به همین دلیل فعلا تصمیمی برای ثبت نام دوباره حج تمتع نداریم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به آغاز اعزام زائران ایرانی برای حج تمتع از دهم ذی‌القعده (۱۶ مهرماه) یادآوری کرد: عربستان به‌خاطر محدودیت‌ فرودگاه‌های جده و مدینه، زمان اعزام را چهارم ذی‌القعده برابر با دهم مهرماه اعلام کرده بود که ما زیر بار رأی آن‌ها نرفتیم.

به گفته‌ی او، طول مدت اقامت زائران در حج تمتع امسال به ۳۸ روز رسیده است.

لیالی همچنین یادآوری کرد: امسال حدود ۹۷هزار نفر ایرانی برای شرکت در مناسک حج تمتع به عربستان اعزام می‌شوند.

رییس سازمان حج و زیارت که شب گذشته در یک برنامه‌ی تلویزیونی سخن می‌گفت، درباره‌ی ثبت نام عمره‌ی مفرده که از ۲۴ شهریورماه آغاز شده است، بیان کرد: اعزام این ودیعه‌گذاران از سال ۱۳۹۳ آغاز می‌شود. سپرده‌ی این افراد نیز در نزد بانک‌ها علی‌الحساب است و براساس تفاهم‌های صورت‌گرفته با بانک، قرار شده است سود این سپرده‌ها ۱۰ درصد محاسبه شود.

وی همچنین درباره‌ی هزینه‌ی نهایی سفر عمره، اظهار کرد: قیمت نهایی در زمان اعزام براساس شرایط تورم و نرخ‌های ایران و عربستان تعیین می‌شود. هزینه‌ای که در حال حاضر در بانک سپرده‌گذاری می‌شود، هزینه‌ی اولیه‌ی این سفر است.

او ادامه داد: در زمان اعزام، اصل پول ودیعه‌گذاری‌شده با سودی که بانک به حساب افراد واریز می‌کند، محاسبه می‌شود و با در نظر گرفتن قیمت کاروان انتخابی زائران، باقی‌مانده‌ی این مبلغ توسط شخص پرداخت خواهد شد.

لیالی درباره‌ی دلیل این نوع ثبت نام عمره با توجه به حجم بالای تقاضا، گفت: ما باید برنامه‌ریزی طولانی‌مدت داشته باشیم. اگر بتوانیم برای سه سال آینده با هتل‌ها قرارداد ببندیم، قطعا هزینه‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود و در این صورت، خیال ما نیز آسوده‌تر خواهد بود که قراردادهای مناسبی را بسته‌ایم.

او تأکید کرد: در سفر عمره، هزینه‌ی تغذیه و هواپیما زیاد نیست، بلکه هزینه‌ی اقامت زیاد است.

وی درباره‌ی تفاوت قیمت سفر عمره نیز یادآوری کرد: این تفاوت‌ هزینه به مقصد پرواز زائران که مستقیم به مدینه انجام شود یا به جده، مربوط است.

لیالی ادامه داد: ما همیشه در موسم عمره، ۳۳هزار زائر در مدینه و ۳۳هزار زائر را در مکه داریم، برای همین نمی‌توانیم همه‌ی آن‌ها را در هتل‌های یکسانی اقامت دهیم. مردم هم معمولا براساس نیاز و شرایط مالی خود، کاروان‌ها را انتخاب می‌کنند.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به این‌که سپرده‌گذاری عمره در برخی بانک‌ها زودتر از موعد مقرر، یعنی ۲۴ شهریورماه آغاز شده است، اظهار کرد: افرادی که پیش از این زمان در بانک‌ها ودیعه‌گذاری کرده‌اند، برای عمره ثبت نام قطعی نشده‌اند، آن‌ها فقط سپرده‌گذاری کرده‌اند و باید مراحل تکمیلی را طی کنند.

لیالی همچنین با تأکید بر غیرقابل انتقال بودن فیش‌های این دوره‌ی عمره، گفت: این فیش‌ها فقط به افراد درجه‌ی یک خانواده، یعنی بستگان نسبی و سببی قابل واگذاری است و این افراد می‌توانند با مراجعه به دفترخانه‌ها، عملیات انتقال را انجام دهند و دیگر لازم نیست به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر