3

دکتر فرجی دانا واقعا هم شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 138172
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

معاون اول رییس جمهور در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به پی‌گیری برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر علوم تصریح کرد که به داشتن وزیری مثل دکتر فرجی دانا در حوزه دانشگاهی افتخار می‌کنم.

ایسنا/متن این یادداشت به شرح ذیل است :

بالاخره بعد از مدت ها بحث و گفت و گو، مساله استیضاح دکتر فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مجلس اعلام وصول شد و احتمالا هفته دیگر در دستور کار مجلس قرار می گیرد. در آخرین جلسه هیات دولت، موضوع مطرح شد و رئیس جمهوری و اعضای دولت قاطعانه از برنامه ها و عملکرد و شخصیت دکتر فرجی دانا دفاع کردند.

واقع مساله هم همین است، در همه جای دنیا معمولا وزیر علوم را از میان دانشمندان انتخاب می کنند و جامعه علمی هم او را از خود می دانند و برجسته بودن چهره آکادمیک در این وزارتخانه نسبت به هر معیار دیگری ارجح است. من هم وقتی به گذشته بر می گردم می بینم این آقای دکتر هم واقعا همین جوری است. در تدین و سابقه انقلابی او در مقاطع مختلف انقلاب و دفاع مقدس واقعا تردیدی نیست، اما علاوه بر آنها یک دانشمند به تمام معنا و یک استاد و محقق ممتاز در کشور است که در هرجا هم مطرح بوده انصافا سیاسی کار نکرده است ولی می بینیم سرنوشت عجیبی دارد.

در مجلس ششم که برای وزارت علوم مطرح شد به او رای اعتماد ندادند و در این مجلس که گرایش اکثریت با آن مجلس متفاوت است باز جمعی او را استیضاح می کنند. فکر می کنم که کافی نیست که خود آدم سیاسی عمل نکند، بلکه مخالفان هم باید سیاسی نباشند.

هریک از دوستان قم و همکلاسی هایش را در دبیرستان و دانشگاه می بینم که حالا خودشان از مسئولان نظامند، از تدین و تشرع و انقلابی بودن او حرف می زنند، چهره های برجسته علمی کشور هم که از وضع برجسته علمی او در داخل و خارج سخن می گویند. مدیران عالی کشور و همکارانش هم بر نجابت و قانون مداری و پاکدستی اش تاکید می کنند، واقعا چرا از کنار این خصوصیات به سادگی می گذریم؟

ایشان در این مدت عملا به دانشگاه ها، امید و نشاط تازه ای داده است، در یکسال گذشته، دانشگاه آرام ترین دوران خویش را پشت سر گذاشت و نظم و انضباط علمی به دانشگاه بازگشت. اگر به دانشگاه فراتر از فضای سیاسی امروز نگاه کنیم باید قدردان او باشیم که با این همه مشکلی که در سال های اخیر به وجود آمده است مدبرانه رو به رو شد.

عقلانیت و تدبیر و نجابت و اخلاق و داشتن فهم علمی و رویکرد قانونی در همه جا لازم است، اما در دانشگاه لازم تر، من که هر وقت متانت و صبر و سلوک دکتر فرجی دانا را می بینم به داشتن وزیری مثل او در این حوزه افتخار می کنم. دکتر فرجی دانا واقعا هم شان وزیر علوم در نظام جمهوری اسلامی است که تاکنون توانسته برنامه های دولت را با موفقیت در این حوزه پیش ببرد و قطعا رئیس جمهور و دولت هم مصمم اند که این برنامه ها همچنان پیش برود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138172

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر