2

شوک گسترده ناشی از انتشار خبر نفوذ وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون مقیم خارج

  • کد خبر : 1389
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۸:۵۸

شوک گسترده ناشی از انتشار خبر نفوذ وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون مقیم خارج، با وجود سپری شدن ۷۲ساعت از انتشار فیلم مربوطه، همچنان محافل ضد انقلاب را تکان می دهد. گزارش مستند «الماسی برای فریب» که روایت فریب طیف گسترده ای از ضد انقلاب و تخلیه اطلاعاتی و سازمانی آنها در قالب پروژه تشکیل […]

شوک گسترده ناشی از انتشار خبر نفوذ وزارت اطلاعات در میان اپوزیسیون مقیم خارج، با وجود سپری شدن ۷۲ساعت از انتشار فیلم مربوطه، همچنان محافل ضد انقلاب را تکان می دهد.
گزارش مستند «الماسی برای فریب» که روایت فریب طیف گسترده ای از ضد انقلاب و تخلیه اطلاعاتی و سازمانی آنها در قالب پروژه تشکیل دولت در تبعید است، موجب طرح این پرسش شده که کدام محافل اسباب رخنه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را فراهم کردند و اعماق آسیب این رخنه اطلاعاتی تا کجا بوده است؟
پایگاه اینترنتی گویانیوز وابسته به سازمان سیا در واکنشی آمیخته به خشم و تأسف و به قلم یکی از عناصر تجزیه طلب نوشت: پروژه «الماس فریب» قصه کسانی است که ناخواسته بسوی سراب گام برداشتند، و با گندم نمای جوفروش «معامله» کردند.
برخی از چهره های مشتاق اپوزیسیون، مدحی را به عنوان «محقق» به اروپا آوردند، و همانند مار افعی در آستین پروراندند و نوازش دادند تا در فرصت مناسب نیش زهرآگین خود را در بدن اپوزیسیون فرو برد. این نه اولین «عملیات نفوذی اطلاعات» است و نه احتمالاً آخرین آن خواهد بود. گذشته از اینکه چه کس و یا کسانی و با چه انگیزه هایی درب دژ اپوزیسیون برونمرزی را بر روی این «اسب تروا» باز کردند.
هنر ما نه در کبر کاذب بلکه در تواضع و حتی شهامت عذرخواهی می باشد. به خصوص اکنون که ثابت شده آن «دریای اطلاعات ارزشمند» سرابی بیش در برهوت فریب نبوده است. سرابی که بر تشعشع امواج وهم انگیز و تلالو الماس گونه آن، سربازان گمنام امام زمان به کمین عقل و هوش اپوزیسیون عطش زده نشسته بودند.
گویانیوز با بیان این که در پی نفوذ سیستم امنیتی ایران به نشست پاریس، نشست آتی در لندن زیر سؤال است، نوشت: آیا همسنگری و هم آوایی در کنفرانس مطبوعاتی و عهد اخوت بستن در پشت درهای بسته با یک عنصر مشکوک، و حتی ضبط یک جلسه بسیار حساس و خصوصی بر روی ویدئو حاکی از ناهنجاری در دوراندیشی سیاسی و فقدان مداقه لازم نیست؟ اگر حقیقتاً بپذیریم که در صداقت این افراد، که به گفته خویش هر کدام حدود ۴۰ سال تجربه سیاسی در سطح بین المللی دارند شکی نیست؛ در مورد صلاحدید، توانایی قضاوت و بصیرت سیاسی آنها چه می توان گفت؟ سایت ایران گلوبال نیز با طرح این پرسش که «چه کسانی باعث اعتماد اپوزیسیون به نفوذی وزارت اطلاعات شدند؟» نوشت: نخستین بار نام مدحی را از زبان علیرضا نوری زاده شنیدیم. نوری زاده مدعی بود مدحی عامل نفوذی وی است. همان روزها سایت روز آن لاین مصاحبه ای با مدحی داشت و پس از آن بود که مسابقه رسانه های اپوزیسیون برای مصاحبه با مدحی شروع شد و مصاحبه پشت مصاحبه! حالا اما گندش درآمده که مدحی خودش جاسوس نفوذی جمهوری اسلامی در میان اپوزیسیون خارج از کشور بوده است.
نویسنده وبلاگ «دلقک ایرانی» نیز که از لندن با بالاترین همکاری می کند، درباره غافلگیری اخیر اپوزیسیون نوشت: اینک اگر هر آنچه در ایران نقل شده درست باشد- چون فیلم و سند هم پخش شده حداقل در مورد اپوزیسیون خارج از کشور نمی تواند عاری از حقیقت باشد- این سؤال بدیهی پیش می آید که چطور این همه دستگاه های عریض و طویل و این همه اسامی دهان پرکن اپوزیسیون نتوانسته اند به ماهیت این آدم پی ببرند؟ خود همین جای تعجب و بیشتر از آن جای تأسف دارد.
این ضدانقلاب در به در مقیم لندن می افزاید: خدا کند در روزهای آینده، همه آنانی که در این پروژه تله گذاری، احمقانه عمل کرده و بدام افتاده اند توضیحی قابل قبول بدهند. والا تتمه هر آنچه از اعتماد به این کارکشتگان سیاسی و تحلیلی و کارشناسی مانده بود یکجا باید هوا شده و از بین رفته است. البته از نظر شخصی من خیلی هم بد نیست امید بریدن از آدم های بی مسئولیت. حداقل فایده اش هم اینست که دیگر کسی به توهمات اپوزیسیون خارج از کشور کمترین شانس های شخصی اش برای زندگی در ایران را رها نمی کند و آواره نمی شود در سرگردانی بلاتکلیف رهبران سیاسی!
نویسنده وبلاگ «دارا ایرانی» هم از دیگر همکاران دایمی بالاترین است که می نویسد: بیچاره کسانی که فریب مدحی را خوردند و بازهم بیچاره کسانی که فریاد می زدند این آدم مال خود رژیم است ولی کسی صدایشان را نشنید. مدحی به ایران بازگشت و در برنامه «الماس فریب» شرکت کرد و رژیم هم اپوزیسیون زودباور و ساده لوح ما را تا توانست به سخره گرفت تا از خود بپرسیم، ما کجا هستیم، چه می خواهیم و به کجا می رویم؟ از کجا معلوم مانند مدحی ها بازهم نباشند شاید بسیاری از کسانی که فریاد برائتشان از رژیم گوش فلک را کر می کند خودشان وابسته به جمهوری اسلامی باشند. شاید آنها هم نفوذی باشند. ما نمی دانیم. فقط می دانیم اپوزیسیون ما روزنامه نگاران ما و بسیاری از ما فریب مدحی را خوردند مدحی جاسوسی بود که ما را دوست نداشت.
اما بخوانید از تحلیل یکی از همکاران گویانیوز که مشترکاً با «خودنویس» نیز همکاری دارد و در خودنویس نوشته است؛ بدیهی است مدحی به عنوان ابزار کسب اطلاعات، خسارت حیثیتی سنگینی به اهل سیاست و اپوزیسیون خارج از کشور وارد آورده است. اکنون بحث بر سر این است که وقتی اهل رسانه در جای اهل سیاست می نشینند و اهل سیاست، نقش اهل رسانه را بازی می کنند، خسارت بازی اطلاعاتی چنین سوژه ای به هر دو طرف وارد می شود این تجربه اول نبود و تجربه آخر هم نخواهد بود. از سوی دیگر همین ماجرا باعث بی عملی بیشتر رسانه ای و سیاسی اپوزیسیون خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر