1

افول جایگاه آمریکا در اقتصاد جهان به علت بحران مالی

  • کد خبر : 13923
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

جایگاه آمریکا در اقتصاد جهان به علت بحران مالی کنونی افول کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اقتصاد آمریکا حدود ده سال قبل به تنهایی یک سوم (۳۳ درصد) کل اقتصاد جهان را تشکیل می داد ولی اکنون سهم آمریکا در اقتصاد جهان به یک چهارم (۲۵ درصد) […]

جایگاه آمریکا در اقتصاد جهان به علت بحران مالی کنونی افول کرده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، اقتصاد آمریکا حدود ده سال قبل به تنهایی یک سوم (۳۳ درصد) کل اقتصاد جهان را تشکیل می داد ولی اکنون سهم آمریکا در اقتصاد جهان به یک چهارم (۲۵ درصد) کاهش یافته است.

در سومین سالگرد بحران اقتصادی در آمریکا به نظر می رسد پیامدهای این بحران همچنان ادامه دارد. بانکهای آمریکایی بیشترین آسیب را از این بحران متحمل شده اند به طوری که تعداد بانکهای ورشکسته آمریکایی از سه بانک در سال ۲۰۰۷ به بیست و پنج بانک در سال ۲۰۰۸ و یکصد و چهل بانک در سال ۲۰۰۹ و یکصد و پنجاه و هفت بانک در سال ۲۰۱۰ رسید و روند ورشکستگی بانکها در سال ۲۰۱۱ نیز همچنان ادامه دارد.

در سه سال اخیر که آمریکا با بحران اقتصادی مواجه شده است بیکاری در این کشور بین ۹ تا ۱۱ درصد در نوسان بوده است و در سال گذشته پانزده درصد آمریکایی ها زیر خط فقر بودند.

دولت آمریکا در تلاش برای مقابله با این بحران حدود سه تریلیون دلار نقدینگی به بازار تزریق کرد ولی بحران همچنان ادامه یافت و کسری بودجه آمریکا در سه سال اخیر همواره بالای یک تریلیون دلار بوده است. حجم بدهیهای دولتی آمریکا اکنون به چهارده تریلیون و سیصد میلیارد دلار می رسد که معادل نود و هفت درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.

اقتصاد آمریکا همچنان در بحران به سر می برد و در صورت خروج از بحران نیز قطعا نخواهد توانست جایگاه سابق خود را در اقتصاد جهان بازیابد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر