3

آفتابی شدن گروهی موسوم به شورای هماهنگی راه سبز

  • کد خبر : 1394
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۹:۰۸

آفتابی شدن گروهی موسوم به شورای هماهنگی راه سبز باعث شده تا گروهک های ضدانقلاب دارای ۳۰ سال سابقه معارضه ناکام، مسئولیت همه بی عرضگی های خود را پای این شورای دو سه نفره بنویسند. شبکه بالاترین با اشاره به اقدام غریب شورای مذکور در دعوت به پیاده روی در پیاده روهای بالای شهر آن […]

آفتابی شدن گروهی موسوم به شورای هماهنگی راه سبز باعث شده تا گروهک های ضدانقلاب دارای ۳۰ سال سابقه معارضه ناکام، مسئولیت همه بی عرضگی های خود را پای این شورای دو سه نفره بنویسند.
شبکه بالاترین با اشاره به اقدام غریب شورای مذکور در دعوت به پیاده روی در پیاده روهای بالای شهر آن هم با سکوت، کاریکاتوری را منتشر کرد که دیالوگ امیرارجمند (سخنگوی شورا) با یک درازگوش است. در این کاریکاتور امیرارجمند می گوید « سکوت باشه، بالاشهر باشه، فقط هم تو پیاده رو باشه» و طرف مقابل! با نگاهی هاج و واج می پرسد «اونوخت این اسمش تظاهرات و اعتراضه؟!». بالاترین سپس نوشت: این به اصطلاح شورای هماهنگی که حتی نماینده آقای کروبی در آن جای ندارد خود را با چه کسانی و با چه هدفی هماهنگ می کند؟ عملکرد این شورا و ماهیت وجودی اش بر مخفی کاری و بر پایه چانه زنی اصلاح طلبان حکومتی برای باقی ماندن در قدرت است و همه حرفش را رجبعلی مزروعی با صدای بلند بیان کرد.
«اخبار روز» ارگان گروهک اتحاد جمهوری خواهان (مجموعه چند گروهک چپ و راست) نیز بی آنکه درباره بی عملی و سردرگمی چند ساله خود توضیح دهد، نوشت: کسی یا کسانی حال به هر دلیل ناشناس، پشت تابلویی به نام «شورای راه سبز امید» سنگر گرفته اند و هر از چند شلیکی دارند و باز تا باری دیگر گم و گور. نه روی می نمایند تا کس بداند که کیستند و آبشخورشان کدام؟ و نه مردم را پشیزی می شمارند تا پاسخگویشان باشند. در حالی که سیاست در خیابان رقم نمی خورد آنها چرا دوباره از این تاکتیک استفاده می کنند؟ آنچه ما را نگران می کند کشاندن افرادی بی نقشه و برنامه در میدانی مخوف و نابرابر است که فرجام آن رنج و عذاب خواهد بود.
اخبار روز در مطلبی دیگر نوشت: حماسه سازی شما برای بزرگداشت ۲۲خرداد، سانتی مانتالیستی و ذهن گرایانه است. قصد تخفیفشان را نداریم اما واضح است که این محترمانی که خیابان را پرستشگاه کرده اند، حتی برای امور عادی شان هم به خیابان نمی آیند. اگر خیابان جایگاه دموکراسی مستقیم است، آیا جمهوری اسلامی مصداق بارز حکومت دموکراتیک نیست؟ چرا که تا به امروز در کشاندن مردم به خیابان همیشه دست بالاتر را داشته است.
تقی روزبه از عناصر وابسته به ضدانقلاب نیز در گویانیوز با برشمردن علل سقوط فتنه سبز تصریح کرد: «توازن قوا به سود رژیم است و اپوزیسیون از آرایش باثباتی برخوردار نیست. بدون ابتکار برآمده از پایین توسط هماهنگ کنندگان حاضر در میدان مبارزه، و بدون اجتناب از جایگزینی این حلقه توسط نهادها و شوراهای مجهول الهویه و خودبرگمارده و صدور دستورالعمل از بالای سر جنبش، و بدون درنظر گرفتن توازن قوای واقعی در عمل، اتخاذ تاکتیک مناسب و شکل گیری یک جنبش پویا، متوازن و ادامه دار ناممکن است و بجز سروصدای مقطعی و نهایتا فضای رعب و یأس حاصلی ببار نخواهد آمد. متاسفانه تاکتیک اتخاذ شده نشان می دهد که در هم چنان بر همان پاشنه قدیم می چرخد و هیچ درسی گرفته نشده است. حتی فراتر از آن نگاهی به مواضع کسانی چون محمد خاتمی و مهاجرانی و مزروعی و کدیور و امثال آنها نشان می دهد که با وقاحت بی مانندی صراحتا خواهان گفتگو و سازش با حاکمیت هستند. و به این ترتیب آنها عملا بیشترین تاثیر مخرب را بر صفوف جنبشی که در طی دو سال گذشته هزینه های سنگینی در مقابله با استبداد حاکم و حکومت مذهبی پرداخته است داشته و دارند.»
یکی دیگر از کاربران سایت فیس بوک خطاب به اعضای پنهان «شورای هماهنگی راه سبز» نوشته است از کجا معلوم که شما هم نفوذی جمهوری اسلامی نباشید و با دعوت برای روز ۲۲ خرداد قصد لو دادن اپوزیسیون داخلی و یا لت و پار کردن آنها به دست مردم خشمگین را نداشته باشید؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1394

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر