2

انتصاب مدیران صندوق فرهنگیان بر اساس تعهد و شایستگی

  • کد خبر : 140479
  • ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

ممانعت تیم مدیریتی جدید مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از دست درازی عده‌ای از افراد به امانت معلمان طی یکسال اخیر، باعث شده برخی از افراد و جریان‌های خاص به دنبال حاشیه‌سازی برای این مؤسسه باشند .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تغییرات صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش، تیم مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز به‌منظور دستیابی به اهداف متعالی در جهت ارتقای معیشت فرهنگیان دستخوش تغییر شد.

پس از اینکه دکتر علی اصغر فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت، تغییرات در سطح مدیریت کلان مجموعه عظیم صندوق ذخیره فرهنگیان کلید خورد و هیأت امنای مؤسسه تعیین گردید.

وجود بزرگانی مانند علی اصغر فانی به عنوان رییس هیأت امنا، سید محمد بطحایی در مقام نائب رییس هیأت امنا و حسین مظفر، سید رحمت‌الله اکرمی، سید حسین شبیری، غلامرضا حیدری کرد زنگنه و مرتضی حاجی در فهرست هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، پیام روشنی به فرهنگیان عضو صندوق بود که این تیم به دنبال احقاق حق معلمان و بیشینه‌سازی سودآوری برای سرمایه‌های ایشان است. این افراد قبلاً امتحان خود را پس داده و از خوشنام‌ترین چهره‌های حوزه آموزش و پرورش و اقتصاد هستند.

این تغییرات در سایر سطوح کلان مدیریتی از جمله مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و سایر شرکت‌های وابسته به این مجموعه نیز دنبال شد. قرار گرفتن یک تیم فرهنگی در رأس مؤسسه، مورد استقبال گسترده معلمان و فرهنگیان به ویژه اعضای صندوق قرار گرفت زیرا عمده فرهنگیان بر این عقیده‌اند که مدیرانی که از جنس خود فرهنگیان هستند، بهتر می‌توانند دغدغه‌های آنها را درک کرده و به نیازهای واقعی‌شان پاسخ دهند. از مهمترین این افراد می‌توان به روح الله عالمی، رییس هیأت مدیره، شهاب‌الدین غندالی مدیر عامل و بهروز امید علی، رحیم اسماعیلی دانا، سید محسن گلدانساز، سید احمد زرهانی و سعید فائقی اشاره کرد.

با گذشت چند ماه از ورود تیم جدید به مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، نتایج تغییرات مدیریتی در تغییر رویکرد مؤسسه به سمت اعطای خدمات رفاهی حین خدمت به فرهنگیان در کنار کسب بیشترین سود برای سرمایه‌های ایشان نمود پیدا کرد؛ موهبتی که در طول نزدیک به دو دهه از حیات مؤسسه از معلمان دریغ شده و یا حداقل به آن نپرداخته بودند.

برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های رفاهی و خدمات حین خدمت به معلمان، روح تازه‌ای در کالبد صندوق ذخیره فرهنگیان دمید و اعضای صندوق امید تازه‌ای گرفتند. افزایش تعداد اعضای صندوق از ٧۵٠ هزار نفر به ٨١٧ هزار نفر در طول کمتر از یکسال، نشان از موفقیت مجموعه صندوق در جلب اعتماد و اطمینان اعضای مؤسسه و جامعه فرهنگیان کشور دارد.

بازگشت شرکت‌های بیمه معلم، لیزینگ و رفاه فرهنگیان، خدمات مسافرتی زاگرس و شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند به چرخه خدمت‌رسانی و سودآوری، امیدها برای دستیابی مؤسسه به چشم‌انداز مورد نظر و قرار گرفتن در میان پنج صندوق برتر سرمایه‌گذاری کشور را افزایش داده است.

 با این حال تیم مدیریتی کلان مجموعه صندوق به منظور بیشینه‌سازی سودآوری برای سرمایه‌های فرهنگیان، در سطوح عملیاتی اقدام به بکارگیری مدیران، مشاوران و کارشناسانی کردند که هر کدام در حوزه فعالیت خود یک برند محسوب می‌شوند و شاید تنها دلیلی که آنها را در این مجموعه نگه داشته، خدمت به معلمانی است که همه به آنها مدیون هستند.

نتیجه اعتماد فرهنگیان به تیم مدیریتی جدید مؤسسه، علاوه بر گسترش خدمات و مزایای حین خدمت، کسب سود ١٢ هزار میلیارد ریالی برای سهامدران صندوق برای نخستین بار در طول حیات مؤسسه بود. همچنین تغییر اساسنامه صندوق به‌منظور تسهیل خدمت‌رسانی حین خدمت به فرهنگیان عضو و احقاق حق تک تک آنها در قالب تعیین ارزش افزوده دارایی‌های مؤسسه و تبدیل آن به تقویم ریالی از دیگر ثمره‌های این اعتماد بود.

البته معلمان به عنوان پیشگامان تعلیم و تربیت یک جامعه، هرگز با چشم بسته و بدون تحقیق و بررسی به هر کسی اعتماد نمی‌کنند و صد البته جلب اعتماد فرهنگیان و  تغییر نگرش آنها نسبت به مجموعه صندوق کاری بسیار دشوار برای تیم مدیریتی جدید بود.

مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در کنار داشتن یک تیم مدیریتی متعهد و شایسته، دارای اهرم‌های نظارتی به مراتب سخت گیرانه‌ای در انتصاب نیروهای جدید و اعمال نظارت دائمی بر فعالیت‌های آنهاست و شاید همین مسأله ریشه بسیاری از خصومت‌های افراد سودجو نسبت به این مجموعه است.

پیش از این نیز برخی از افراد و رسانه‌های مغرض درصدد آسیب رساندن به منافع معلمان برآمدند که راه به جایی نبردند.

البته تیم مدیریتی جدید ضعف‌های مدیریتی و ساختاری دوره‌های مدیریتی گذشته را انکار نمی‌کند و برای بهبود این وضعیت و رفع نواقص تلاش کرده و از زیر بار مسئولیتی که به عهده آنها گذاشته شده‌است شانه خالی نمی‌کند. حتی در برخی شرکت‌ها مانند بانک سرمایه که درگیر پرونده بدهکاران بانکی بوده، مدیران مجموعه صندوق تلاش کرده‌اند مشکلات این بانک را حل کرده تا به مسیر خدمت‌رسانی به فرهنگیان و کسب سود برای ایشان بازگردد.

عدم جنجال‌سازی رسانه‌ای مؤسسه در مقابل چنین اجحاف‌هایی، به منظور پیگیری امور در طریق مناسب آن یعنی از کانال مراجع قانونی صورت گرفته و مدیران مجموعه معتقدند نباید منافع معلمان را فدای اهداف فردی، جناحی و حزبی کرد.

اکنون که موفقیت مجموعه و شفاف‌سازی فعالیت‌های مؤسسه، راه سوء استفاده از سرمایه معلمان را بسته است، برخی تلاش می‌کنند با حاشیه‌سازی‌های بیهوده، قطار شتابان صندوق ذخیره فرهنگیان را از حرکت بازدارند و حتی به تصور خود آن را از ریل خارج سازند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام
    =======

    ز خط یار بیاموز مهر با رخ خوب
    که گرد عارض خوبان خوش است گردیدن
    (حافظ)
    =================
    افسوس که صاحب نفسی پیدا نیست
    فریاد که فریادرسی پیدا نیست
    بس لابه نمودیم و کس آواز نداد
    پیداست که در خانه کسی پیدا نیست

    (ملک‌الشعرای بهار)
    =============
    به وبلاگ
    عقل و اخلاق جهانشمول/سرودها/ادبیات
    تشریف بیاورید

    حافظ
    تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول
    آخر بسوخت جانم در کسب این فضایل

    http://mehre2.blogfa.com

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]