1

گشت ارشاد سلفی‌ها در خیابان‌های آلمان +تصاویر

  • کد خبر : 140497
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰:۵۰

سلفی‌ها در شهر ووپرتال آلمان شب‌ها گشت می‌‌زنند و جوانان را به رعایت قوانین شریعت فرامی‌خوانند. آنها با پوشیدن جلیقه‌های نارنجی‌رنگ خود را همانند ماموران پلیس نشان می‌دهند.

وب سایت رسانه برون مرزی آلمان (دویچه وله/ DW) از گشت شبانه سلفی‌ها با عنوان “پلیس شریعت” (Sharia‌Police) در شهر “ووپرتال” آلمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، سلفی‌ها در شهر ووپرتال آلمان شب‌ها گشت می‌‌زنند و جوانان را به رعایت قوانین شریعت فرامی‌خوانند. آنها با پوشیدن جلیقه‌های نارنجی‌رنگ خود را همانند ماموران پلیس نشان می‌دهند.

دویچه وله نوشت: «چنین عملیاتی را مسئولین دولت تحمل نمی‌کنند.»

رسانه برون مرزی آلمان خاطر نشان کرد: «بر روی جلیقه‌های آنها نوشته شده است: پلیس شریعت».

بر این اساس، گروهی از جوانانی که متعلق به سلفی‌های آلمان هستند، شب‌ها در خیابان‌های شهر ووپرتال عابران را متوقف می‌کنند و برای آنها قوانین اسلام را توضیح می‌دهند: “الکل” ننوشید، به “موسیقی” گوش ندهید، “پورنوگرافی” و “موادمخدر” مصرف نکنید، “قمار” نکنید و .. برای مثال آنها عابران جوان را متوقف می‌کنند و از آنها می‌خواهند که به “دیسکو” نروند. افزون بر این، این سلفی‌ها حتی وارد مغازه‌ها شده‌اند و مشتریان آنجا را متوجه قوانین اسلامیشان کرده‌اند.
این افراد درباره فعالیت‌های خود ویدیویی چند دقیقه‌ایی و تبلیغاتی نیز در اینترنت منتشر کرده‌اند. افزون بر این، آنها عکس‌هایی از فعالیت شبانه خود در خیابان‌های ووپرتال در “فیسبوک” قرار داده‌اند. پلیس آلمان معتقد است که آنها با این کار قصد جذب افراد بیشتری را در گروه خود دارند.
شایان ذکر است که شهر ووپرتال مرکز سلفی‌های آلمان محسوب می‌شود. در مجموع، تعداد سلفی‌های استان “نورد-راین وستفالن” آلمان به ۱۸۰۰ نفر می‌رسد. الگوی سلفی‌های ووپرتال، سلفی‌های شهر لندن هستند که در سال گذشته در خیابان‌های این شهر گشت می‌‌زدند. این گروه سلفی اعلام کرده‌اند که عملیاتی از چنین قبیل در شهرهای دیگر آلمان برای آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

شریعت

شریعت

شریعت

شریعت

شریعت

شریعت

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=140497

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]