3

تأکید بر احقاق حقوق ملت فلسطین

  • کد خبر : 14129
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۵

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار در دیدار با “علاءالدین محمدحسن یوسف” رئیس دفتر حافظ منافع مصر، دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مصر را در عالم اسلام بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: توسعه مناسبات بین ایران و مصر پس […]

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار در دیدار با “علاءالدین محمدحسن یوسف” رئیس دفتر حافظ منافع مصر، دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مصر را در عالم اسلام بسیار مهم و تأثیرگذار خواند و اظهار داشت: توسعه مناسبات بین ایران و مصر پس از تحولات انقلابی در این کشور برای مجموعه کشورهای جهان اسلام حائز اهمیت است.

وی افزود: پنجمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که قرار است مهرماه در تهران برگزار شود، می‌تواند نقطه عطفی در جهت تأکید بر احقاق حقوق ملت فلسطین و دستیابی آنها به کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف باشد.

بروجردی بر همین اساس با اشاره به موضوعات مهم جهان اسلام در دوره حاضر، موضوع فلسطین را دغدغه همه مسلمانان جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک اهمیت این موضوع قصد دارد در آینده نزدیک پنجمین کنفرانس بین‌المللی فلسطین را با شرکت شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و سایر کشورهای جهان برگزار کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه خواستار افزایش ارتباط بین بخش‌های غیردولتی در کلان‌شهرهای دو کشور در کنار گسترش روابط فیمابین شد و گفت: پیشنهاد می‌شود به عنوان مثال شهرداری‌های دو پایتخت تهران و قاهره با توسعه ارتباطات خود الگوی مناسبی برای تحکیم روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها باشند.

در ادامه این ملاقات “علاءالدین محمدحسن یوسف” رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه جهان اسلام نام برد و گفت: تلاش زمام‌داران جدید مصر پس از انقلاب مردمی در این کشور بر توسعه روابط هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران معطوف شده است.

وی در ادامه با تشریح فرایند جدید انتخابات در کشور خود ابراز امیدواری کرد: با تدوین قانون اساسی جدید در مصر و برگزاری انتخابات در این کشور شاهد توسعه روابط مصر با کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس دفتر حافظ منافع مصر در تهران در خاتمه از سفر تعدادی از تجار و بازرگانان ایرانی به کشور مصر خبر داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر