5

مسؤلان امنیتی امریکا در حال تحقیق درباره رابطه شرکت‌های سرمایه‌گذاری لیبی مرتبط با معمر قذافی

  • کد خبر : 1433
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸

مسؤلان امنیتی امریکا در این تحقیقات به بررسی احتمال نقض قوانین رشوه از سوی شرکت‌های وال استریت در رابطه با مؤسسه‌های سرمایه گذاری لیبی می‌پردازند. وال استریت ژورنال روز پنج‌شنبه (۹ ژوئن) در مقاله ای به نقل از افراد مطلع درباره این سرمایه‌گذاری‌ها نوشت، وکلای اجرایی کمیسیون امنیت و مبادلات (اس‌ای‌سی) در حال بررسی مدارک […]

مسؤلان امنیتی امریکا در این تحقیقات به بررسی احتمال نقض قوانین رشوه از سوی شرکت‌های وال استریت در رابطه با مؤسسه‌های سرمایه گذاری لیبی می‌پردازند.

وال استریت ژورنال روز پنج‌شنبه (۹ ژوئن) در مقاله ای به نقل از افراد مطلع درباره این سرمایه‌گذاری‌ها نوشت، وکلای اجرایی کمیسیون امنیت و مبادلات (اس‌ای‌سی) در حال بررسی مدارک مربوط به جزئیات روابط شرکت‌ها از جمله مؤسسه گروه گلدمن سچز Goldman Sachs Group Inc. با “سازمان سرمایه‌گذاری لیبی” تحت کنترل معمر قذافی، حاکم لیبی هستند.

به گفته این منابع، مقامات اس‌ای‌سی به مبلغ ۵۰ میلیون دلاری توجه نشان داده‌اند که گلدمن در ابتدای کار با پرداخت آن به صندوق ثروت حاکمیت لیبی به عنوان بخشی از پیشنهاد خود برای کمک به جبران ضرر و زیان این صندوق موافقت کرد.

سازمان سرمایه‌گذاری لیبی موظف به پرداخت این ۵۰ میلیون دلار به یک مشاور خارجی شده بود.

هرچند این پرداخت به علت قیام مردمی علیه قذافی انجام نشد، اما این موضوع مشمول قوانین ضد فساد امریکا می‌شود. به علاوه این قانون شرکت‌های امریکایی را از هر گونه پیشنهاد یا پرداخت‌ که می‌توان آن را نوعی رشوه به مقامات دولتی خارجی یا کارمندان شرکت‌های دولتی دانست، منع کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1433

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر