3

«حزب التحریر» زنان قرقیزی را استخدام می‌کند

  • کد خبر : 143438
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

سخنگوی کمیته امنیت ملی قرقیزستان از دستگیری تعدادی از اعضای گروه افراطی «حزب‌التحریر» که به جذب زنان جوان در جنوب این کشور مشغول بودند، خبر داد.

 «راحت سلیمانوف» سخنگوی کمیته ملی امنیت قرقیزستان در نشستی خبری اعلام کرد، برخی گروه‌های افراطی در قرقیزستان در اقدامی غیرقانونی بتازگی مبادرت به استخدام افراد و بخصوص زنان جوان بین ۲۰ تا ۲۵ سال کرده‌اند.
سخنگوی کمیته ملی امنیت قرقیزستان همچنین از شناسایی گروهی از زنان در سازمان‌های افراطی مذهبی مانند حزب‌التحریر در استان «جلال‌آباد» در جنوب قرقیزستان خبر داد و در انتقاد از رسانه‌ها اضافه کرد، چرا رسانه‌ها همه اطلاعات در مورد این گروه‌ها را منعکس نمی‌کنند.
سلیمانوف همچنین گفت: ما در مبارزه با تروریسم اعم از مرد و زن باید تلاش لازم را داشته و رسانه‌ها بایستی مردم را نسبت به خطرات گروه‌های افراطی مطلع کنند.
هفته گذشته نیز و با همکاری پلیس روسیه در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه جلال‌آباد، ۷ نفر عضو گروه افراطی که در بخش بکارگیری زنان در حزب‌التحریر انجام فعالیت‌های استخدام را به عهده داشتند در یک عملیات جستجو شناسایی و دستگیر شدند.
 کارشناسان در سالیان اخیر در مورد افزایش فعالیت برخی گروه‌های افراط‌گرای دینی در فضای قرقیزستان و تلاش آنها برای تأثیرگذاری بر اندیشه‌های جوانان این کشور و نفوذ در ادارات و نهادهای دولتی هشدار می‌دهند.
حزب التحریر تا زمان فروپاشی شوروی در آسیای مرکزی نامی ناشناخته بود، بنا به گفته مقامات دولتی ازبکستان، این جنبش در سال ۱۹۹۵ توسط فردی اردنی، به نام «صلاح الدین» به تاشکنند آمد و به کمک ۲ نفر ازبک، نخستین دایره حزب التحریر را بوجود آوردند.
پس از این، حزب در تاشکند و در «دره فرغانه» شکل گرفت و در سراسر ازبکستان، تاجکستان و قرقیزستان دامن گسترد و از این زمان بود که سرکوب دولت‌ها نیز آغاز شد.
حزب‌التحریر به عنوان یک جریان بنیادگرا و افراطی تحت پی‌گرد قانونی قرار دارد و فعالیت‌های این حزب در کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه، غیرقانونی اعلام شده است.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143438

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]