1

دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان

  • کد خبر : 143728
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

پایگاه رتبه بندی تایمز رتبه بندی امسال دانشگاه های برتر جهان را اعلام کرده است که نام دو دانشگاه برتر ایران در میان ۴۰۰دانشگاه برتر جهان به چشم می آید.

طهورا شهبازی – پایگاه رتبه بندی تایمز، رتبه دانشگاه های جهان در سال ۲۰۱۵ – ۲۰۱۴ را اعلام کرد. رتبه بندی دانشگاه‌های برتر دنیا، ۱۳ شاخص عملکرد را برای فراهم کردن مقایسه‌های متعادل و جامع در نظر گرفته است که این شیوه مورد پذیرش دانشجویان، شخصیت‌های آکادمیک و روسای دانشگاه‌ها قرار دارد.

آنچه بیشتر از همه در این رنکینگ به چشم می آید اینکه قاره آسیا در این رنکینگ همچنان به رشد خود ادامه داده است به نحوی که از این قاره، ۱۲ دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر جهان حضور دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین ۲ دانشگاه ایران نیز در جمع ۴۰۰دانشگاه برتر قرار گرفته اند. دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی اصفهان.

در این رتبه بندی دانشگاه های  جهان بر اساس شاخص های تعیین شده در این پایگاه در جایگاه های یک تا ۴۰۰ قرار گرفته اند. چنانکه در جدول نیز قابل مشاهده است رتبه های دانشگاه ها از ۳ سال گذشته تغییر نکرده و به ترتیب موسسه فناوری کالیفرنیا با ۹۴٫۳امتیاز، دانشگاه هارواردبا ۹۳٫۳امتیاز و دانشگاه آکسفورد از انگلیس با ۹۳٫۲سه رتبه برتر را کسب کرده اند. از ۱۰۰دانشگاه از قاره اروپا ۳۴ دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر جهان حضور دارد که ۱۱ دانشگاه از انگلیس است. دانشگاه های برتر قاره آمریکا به ایالات متحده آمریکا و کانادا تعلق دارد و از این قاره ۴۹ دانشگاه در جمع و ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

نکته قابل توجه در این رنکینگ حضور ۱۲دانشگاه آسیایی در بین ۱۰۰دانشگاه اول این رنکینگ است. بالاترین رتبه ها مربوط به دانشگاه توکیو و دانشگاه سنگاپور است که دانشگاه توکیو با امتیاز ۷۶٫۱رتبه ۲۳ را همانند سال گذشته و دانشگاه سنگاپور با امتیاز ۷۳٫۳ رتبه ۲۵ را با یک پله صعود در بین دانشگاه های برتر به دست آورده اند؛

رتبه دانشگاه های ایران در رنکینگ جهانی

 

در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف که رتبه بندی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در جایگاه ۲۵۱ تا ۲۷۵ قرار گرفته بود اما امسال رتبه ۳۰۱-۳۵۰ را به خود اختصاص داده است. ایران نماینده دیگری در بین ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا دارد. دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در رتبه ۳۵۱-۴۰۰ قرار گرفته است.


رتبه بندی دانشگاه های آسیایی

 

همچنین این پایگاه ۱۰۰دانشگاه برتر کشورهای آسیایی را هم به ترتیب اعلام کرده است که در این جدول دانشگاه ها با فاصله امتیازی کم از هم رتبه بندی شده اند. دانشگاه توکیو به دلیل جایگاه خوبش بین دانشگاه های جهان با امتیاز ۷۶٫۴در رتبه نخست قرار دارد و رتبه های دوم و سوم به ترتیب به دانشگاه ملی سنگاپور با ۷۲٫۴و دانشگاه هنگ کنگ با ۶۵٫۳ اختصاص دارد.

سهم ایران نیز در بین ۱۰۰دانشگاه برتر آسیایی ۳ دانشگاه بوده است. دانشگاه صنعتی شریف در رنکینگ دانشگاه های آسیایی رتبه ۳۷ را بعد از دانشگاه پکن و قبل از دانشگاه تایوان با ۳۸٫۸ امتیاز به دست آورده است. دانشگاه تهران نیز با امتیاز برابر ۲۶٫۶ با کشور تایوان رتبه ۸۳ را به دست آورده است. بعد از دانشگاه تهران تایمز رتبه ۸۴ را به هیچ دانشگاهی اختصاص نداده است و رتبه ۸۵با ۲۶٫۲ امتیاز را دانشگاه صنعتی اصفهان به دست آورده است؛

برای  مشاهده تصویر بزرگتر روی آن ها کلیک کنید

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143728

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر