3

انفجار در نزدیکی ساختمان حزب بارزانی / انفجار در شرق بغداد با ۵ کشته و ۲۷ زخمی

  • کد خبر : 144970
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳

فرماندار طوزخورماتو در استان صلاح الدین از زخمی شدن سه شهروند عراقی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مقر حزب دموکرات کردستان وابسته به مسعود بارزانی در شرق تکریت خبر داد.

به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، شلال عبدول، فرماندار شهرستان طوزخورماتو اعلام کرد: یک خودروی بمب گذاری شده امروز صبح در نزدیکی مقر حزب دموکرات کردستان عراق در این شهرستان واقع در ۶۰ کیلومتری تکریت منفجر شد که در این انفجار سه شهروند غیرنظامی مجروح شدند.

وی افزود: این خودرو حامل مقادیر زیادی مواد منفجره بود که نیروهای امنیتی پس از انفجار محل حادثه را محاصره و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند.

از سوی دیگر، اداره زندان الناصریه در استان ذی قار اعلام کرد: حدود ۲۵۰ زندانی که بیشتر آن‌ها از تروریست‌ها و حزب بعث هستند به وسیله هواپیماهای ویژه از زندان کاظمین در شمال بغداد به زندان ناصریه منتقل شدند.

حسین خالد عسکری، مدیر زندان ناصریه اظهار کرد: این زندان طی دو روز گذشته حدود ۲۵۰ زندانی را از زندان کاظمین تحویل گرفت.

وی افزود: بیشتر این زندانیان که به زندان ناصریه منتقل شدند متهمان تروریستی و بعثی‌هایی هستند که در اقدامات تروریستی دست داشته‌اند.

عسکری افزود: روند انتقال زندانیان به ناصریه به وسیله هواپیماهای ویژه و از طریق فرودگاه پایگاه هوایی صورت گرفت که مدیریت زندان آنان را به سلول‌های ویژه فرستاد.

وی تاکید کرد: روند انتقال زندانیان به زندان ناصریه به دنبال تصمیم دبیرخانه کابینه مبنی بر انتقال زندانیان متهم به اقدامات تروریستی به زندان‌های امن‌تر مطرح شد.

پیشتر فرمانده عملیات نظامی در بغداد اعلام کرد که نیروهای امنیتی تلاش تروریست‌ها برای یورش به زندان کاظمین واقع در شمال بغداد را ناکام گذاشتند.

از سوی دیگر، عبدالامیر زیدی فرمانده عملیات دجله از کشته شدن سرکرده داعش و دو معاون وی در غرب منطقه العظیم واقع در شمال بعقوبه خبر داد.

زیدی اظهار کرد: نیروهای امنیتی ویژه با حمایت هواپیماهای جنگی عراق عملیاتی را در منطقه العظیم واقع در شمال بعقوبه ترتیب دادند که در جریان آن علاوه بر کشته شدن سرکرده داعش و دو معاون آن سه ماشین حمل تجهیزات نظامی آنان نیز منفجر شد.

همچنین شبکه سومریه نیوز گزارش داد، بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه طالبیه در شرق بغداد پنج تن کشته و ۲۷ تن زخمی شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=144970

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر