5

یک‌سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند

  • کد خبر : 145120
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

مدارسی که ساخته می‌شود اعم از خیرین یا دولت که در ساخت آن نقش دارند نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده در این خصوص پیش‌بینی‌هایی انجام شود

به گزارش خبرآنلاین؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: ایثار، خلوص، گذشت، تلاش و پیگیری‌های شبانه‌روزی تک‌تک شما خیرین مدرسه‌ساز قابل تقدیر و تقدیس است. سال تحصیلی جاری را با ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار دانش‌آموز در ۱۲۲هزار مدرسه و با یک میلیون فرهنگی آغاز کردیم و فضایی آموزشی که شما در آن نقش داشتید کمک زیادی به ما کرد.

او گفت: ساماندهی نیروی انسانی، تمرکززدایی در آموزش و پرورش، توسعه مشارکت و عملیاتی کردن بودجه از جمله سیاست‌های ارتقای مدیریت آموزش و پرورش است. در این سیاست‌ها توسعه مشارکت یک امر جدی است. معتقدم مشارکت دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و مردم می‌تواند در بهسازی آموزش و پرورش مؤثر باشد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش این یک سیاست جدی و تغییرناپذیر است: یکی از بارزترین آن خیرین مدرسه‌ساز هستند. آنهایی که جهادی را سال‌ها پیش آغاز کردند و با قوت ادامه می‌دهند و باعث شده‌اند در شبانه‌روز در حال حاضر به طور متوسط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۷٫۵ کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است و بیش از دو میلیون و ۱۰۰ تا ۲میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌هایی درس می‌خوانند که خیرین آنها را ساخته‌اند. این کار بسیار خوبی است که شروع شد و همچنان ادامه دارد و فضاهایی که توسط خیرین ساخته می‌شود با نام آنها نام‌گذاری می‌شود و آموزش و پرورش حق ندارد بدون اجازه خیرین نام آن را تغییر داده و یا تغییر کاربری دهد و چند مورد نیز بود که اصلاح شد.

او از مشارکت دادن خیرین در تعمیر و نگهداری مدارس هم خبر داد و گفت: مدارسی که ساخته می‌شود اعم از خیرین یا دولت که در ساخت آن نقش دارند نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده در این خصوص پیش‌بینی‌هایی انجام شود و خیرین نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند و بحث تعمیر و نگهداری شاید از منظری مهم‌تر از احداث مدرسه باشد و امیدواریم با همکاری خیرین در این خصوص بیشتر مؤثر باشیم.

فانی در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنم هیأت مرکزی در مجمع خیرین موضوع دیگری را به بحث بگذارند؛ بعد از چندین سال فعالیت در مدرسه‌سازی آیا می‌توان فعالیت دیگری در جامعه دنبال کردمانند کمک در اداره مدارس شبانه‌روزی و پرداخت هزینه‌هایی که در ارتقای کیفیت مدارس وجود دارد که باید کمیسیون‌هایی در این موضوعات تشکیل دهند و در این خصوص بحث کرده و به یک جمع‌بندی لازم برسند و ما نیز آماده کمک هستیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰مدرسه خیرساز با ۵هزار و ۷۰۰کلاس و ۹۰۰هزار متر مربع زیربنا در حال ساخت است.

 

یک‌سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند

در ادامه این همایش، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از سیاست‌های محوری در دوره جدید و وزیر آموزش و پرورش، موضوع مشارکت‌های مردمی است که حضور خیرین مردمی در مدرسه‌سازی جایگاه ویژه‌ای در آن دارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: افزایش تعداد پروژه‌های مشارکتی و خیرین و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به خیرین در راستای افزایش مشارکت مردم است، امروز ۲٫۵ میلیون دانش‌آموزش کشور در مدارسی مشغول تحصیل هستند که توسط خیرین ساخته شده است و ۹۷ هزار کلاس درس کشور پس از پیروزی انقلاب به صورت مردمی یا مشارکتی ساخته شده است.

او گفت: با همه کمک‌هایی که خیرین تا کنون داشته‌اند آموزش و پرورش نیازمند آنهاست و باید از شیوه‌های نوتری استفاده کنیم. تعداد نهادهای خیرین نیز در کشور افزایش یافته است و این نوعی اقتباس از خیرین مدرسه‌ساز کشور است و افزایش خیرین مدرسه‌ساز تبلیغ کار خیر توسط خیرین است. نهاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز و مجامع استانی و شهرستانی بدون اینکه بار مالی بر دولت داشته باشند این جریان مردمی را هدایت می‌کنند و سؤال اینجاست که اگر دولت می‌خواست آن را ایجاد کند آیا امکان‌پذیر بود.

رئیسی گفت: شما بدانید آموزش و پرورش کشور نیازمند حضور شماست و یک سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهایی غیرایمن تحصیل می‌کنند و بیش از ۱۰ درصد دانش‌آموزان نیز در مدارس دو نوبته تحصیل می‌کنند و در مسکن مهر نیز مشکل فضای آموزشی داریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]