4

نامزدی یک روبات انسان نما برای حمل مشعل المپیک لندن۲۰۱۲

  • کد خبر : 14531
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹

دانشمندان دانشگاه آبریستویث یک روبات انسان‌نما را برای حمل مشعل المپیک به عنوان یکی از دو حامل مشعل المپیک لندن ۲۰۱۲ نامزد کرده‌اند. به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روبات که « iCub» نام دارد، توسط دکتر «جیمز لاو »از دپارتمان علوم رایانه برای یادبود صدمین سالگرد تولد «آلن تورینگ»، پدر علم […]

دانشمندان دانشگاه آبریستویث یک روبات انسان‌نما را برای حمل مشعل المپیک به عنوان یکی از دو حامل مشعل المپیک لندن ۲۰۱۲ نامزد کرده‌اند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روبات که « iCub» نام دارد، توسط دکتر «جیمز لاو »از دپارتمان علوم رایانه برای یادبود صدمین سالگرد تولد «آلن تورینگ»، پدر علم نوین رایانه در سال ۲۰۱۲ برای این کار معرفی شده است.

این روبات که چهره‌ای شبیه کودک دارد، بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه آبریستویث در مورد چگونگی ترجمه فرآیندهای یادگیری در کودکان است.

دکتر جیمز اظهار کرد: سال ۲۰۱۲ صدمین سالگرد تولد آلن تورینگ، موسس علوم رایانه‌ای و پیشتاز تلاشها برای شکستن کد (رمز آلمانی‌ها) در جنگ جهانی دوم است. یک روبات حامل مشعل می‌تواند بزرگداشت مناسبی برای تورینگ و الهامی برای نسلهای بعدی دانشمندان و مهندسان باشد.

علاوه بر ایجاد شیوه‌های محاسباتی برای شکستن رمزها در جنگ جهانی دوم، اولین طرحهای برنامه ذخیره رایانه‌ای و ایجاد پایه‌های حوزه هوش مصنوعی نیز از کارهای باارزش تورینگ محسوب می‌شوند.

iCub حاصل کار گروه توسعه‌ای روباتیک در دانشگاه آبریستویث به عنوان بخشی از پروژه «IM-CleVeR (روباتهای با استعداد یادگیری ترکیبی با انگیزه ذاتی)» با هدف ساخت کنترل‌کننده روباتی مبتنی بر ایده‌های الهام گرفته از علم اعصاب و روانشناسی است.

تحقیقات این دانشگاه بر شناسایی فرآیند رشد در نوزادان و ترجمه آنها به راهکارهایی برای یادگیری در روباتها متمرکز است.

این پروژه با همکاری ۱۰ موسسه شریک از سراسر اروپا در حوزه‌هایی شامل روباتیک، علم اعصاب، رواشناسی رشد و فراگیری ماشین انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14531

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر