4

جنجال قضایی درباره ادعای مالکیت ۵۰درصدی فیس بوک

  • کد خبر : 145690
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹

«پائول سگیلا» یک برنامه نویس امریکایی با به جریان انداختن مجدد یک پرونده حقوقی در دادگاه امریکا ادعا کرد که براساس قراردادی نیمی از سهام فیس بوک به او تعلق دارد.

 “مارک زاکربرگ” بنیانگذار فیس بوک نیز با کمک چهار شرکت حقوقی و ۹ وکیل دادگستری علیه برنامه نویس امریکایی شکایتی مطرح کرده و گفته است می خواهند با جنجال های حقوقی و قضایی اعتبار فیس بوک را زیر سوال ببرند، از سوی دیگر معتبرترین شرکت حقوقی امریکا تحت عنوان «DLA Piper» با حمایت کامل از پائول سگیلاکه مدعی مالکیت ۵۰ درصدی فیس بوک شده شکایتی علیه مدیران فیس بوک مطرح کرد و آنها را به چالشی بزرگ فراخوانده است اما مدیران فیس بوک اعلام کرده اند سگیلاقصد دارد با جعل اسناد و مدارک و معرفی شاهدان دروغین از بزرگ ترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیس بوک اخاذی کند.
    این در حالی است که در فروردین ماه سال جاری پائول سگیلابا حمایت وکلاو شرکت های حقوقی پرونده شکایت از فیس بوک را که پیش از این در سال ۲۰۱۰میلادی مطرح شده بود، مجدداً به جریان انداخت.
    بر همین اساس در فروردین ماه دادگاهی تشکیل شد اما به دلیل فقدان اسناد و مدارک موجود، مسئولان قضایی ادعای مالکیت ۵۰ درصدی سگیلارا نپذیرفتند.
    سگیلادر شکایت خود از فیس بوک مدعی شده بود وی قراردادی برای توسعه نرم افزاری با «زاکر برگ» – بنیانگذار فیس بوک- در سال ۲۰۰۳ میلادی به امضا رسانده است.
    با این حال این پرونده تاکنون به نتیجه نرسیده است و در همین راستا مدیران فیس بوک با طرح شکایتی در دادگاه نیویورک از شرکت های حقوقی طرفدار پائول سگیلاخواستار دریافت غرامت به دلیل بی اعتبار خواندن موسسه فیس بوک شده اند.
*ایران
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر