2

رهبران کشورهای امریکای لاتین:خواستار تغییرات اساسی در ساختار سازمان ملل شدند

  • کد خبر : 14632
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹

تاکید سران‎ امریکای‎لاتین به تغییردرسازمان‎ملل دیلما روسف ،رییس جمهوری برزیل به گزارش پرس تی وی – رهبران امریکای لاتین در شصت وششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ، تغییرات اساسی در ساختار وسیاست‎های این سازمان را خواستار شده‎اند. رهبران کشورهای امریکای لاتین، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی قاطعانه، تغییراتی ساختاری را در […]

تاکید سران‎ امریکای‎لاتین به تغییردرسازمان‎ملل

دیلما روسف ،رییس جمهوری برزیل
به گزارش پرس تی وی – رهبران امریکای لاتین در شصت وششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ، تغییرات اساسی در ساختار وسیاست‎های این سازمان را خواستار شده‎اند.

رهبران کشورهای امریکای لاتین، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی قاطعانه، تغییراتی ساختاری را در شورای امنیت و همچنین در استفاده از حق جنجالی وتو در این شورا خواستار شده‎اند.

دیلما روسف رئیس جمهور برزیل، ساختار عضویت سازمان ملل را زیر سوال برد و درعین حال آمادگی کشورهای امریکای جنوبی را برای داشتن کرسی دائم در این شورا اعلام کرد.

این در حالی بود که کریستینا دو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین، فراتر از مساله عضویت اختصاصی در این شورا سخن گفت و بر حذف جایگاه عضویت دائم با داشتن حق وتو که در انحصار پنج کشور دنیاست، پافشاری کرد.

رییس جمهور آرژانتین استدلال کرد داشتن این حق وتو، به مانعی بر سر راه امنیت جهانی بدل شده است.

به گفته ماکسیملیانو اسباربی اوسونا، تحلیل‎گر مسائل بین الملل، اصلاح ساختار سازمان ملل باید با توزیع واقعی قدرت در قرن بیست و یک، تناسب داشته باشد.

آقای اوسونا، با استناد به این موضوع، اظهارات روسای جمهوری مکزیک و کلمبیا را سمبلی در چشم انداز جدید امریکای لاتین توصیف کرده است.

به گفته این تحلیل‎گر مسایل بین‎المللی، این که این دو کشور طرفدار امریکا در منطقه هم زمان مسئولیت امریکا را در امور جهانی زیرسوال می‎برند، از تغییر رویکرد در منطقه امریکای لاتین حکایت دارد.

کشورهای امریکای لاتین به رغم اختلافاتی که آن را در سازمان ملل مطرح کردند، درعین حال تقویت تلاش‎های مشترک با هدف رویارویی با بحران جهانی را خواستار شدند.

مداخله اخیرسازمان ملل در مسائل نظامی، رهبران کشورهای امریکای لاتین را به درخواست برای تغییرات گسترده در این سازمان از سیاست خلع سلاح چند جانبه گرفته تا بازنگری درسیاست‎هایی چون حقوق بشر و حق استقلال کشورها بر حاکمیت خود، واداشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14632

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر