2

علیرضا فرساد : برخی شخصیت‌ها اخلاق را فراموش کرده‌اند

  • کد خبر : 146978
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

تئاتر ملی “میر عشق” که درباره زندگانی امام علی(ع) از ولادت تا شهادت است، کار خود را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در استان گلستان به مدت ۱۵ شب و به کارگردانی احسان عباسی، تهیه کنندگی رضا حسن زاده و اجرای نوید حسن زاده آغاز کرد.

پارس: تئاتر ملی “میر عشق” که درباره زندگانی امام علی(ع) از ولادت تا شهادت است،  کار خود را در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در استان گلستان به مدت ۱۵ شب و به کارگردانی احسان عباسی، تهیه کنندگی رضا حسن زاده و اجرای نوید حسن زاده آغاز کرد.

DSC_8086_IJFR

علیرضا فرساد مدیر عامل پژوهشگاه شفق در افتتاحیه این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: حضرت علی(ع) اسوه عالم انسانیت و رشک مومنان در پیوستگی به حقیقت است؛ ایشان از زمان ظهور اسلام همواره در جبهه حق بودند و رفتار، شجاعت و جوانمردی شان چهره ای زیبا از اسلام را به نمایش گذاشت.

وی تصریح کرد: همه کمالات این یگانه مرد بی همتا الگو و چراغ راه همه پهلوانان و جوانمردان عالم است.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امام قبل از حکومتشان با آن رو به رو بودند مسئله بی بصیرتی مردم بود، افزود: مردم هر نظامی هرگاه نتوانستند بینش و تشخیص سیاسی خود را بالا ببرند حق و باطل را اشتباه گرفتند و در نهایت خودشان متضرر شدند.

فرساد تاکید کرد: مسئله بصیرت تنها مربوط به زمان مولای متقیان حضرت علی (ع) نبود بلکه مردم در زمان هر امامی با این مشکل رو به رو بودند و نیز یکی دیگر از مشکلاتی که امیرالمومنین در زمان حکومتشان با آن مواجه بودند بحث آسایش طلبی بیش از اندازه برخی کارگزاران حکومتی بود، همان زبیری که در کنار رسول خدا(ص) می جنگید درباره این موضوع روبه روی امام ایستاده بود.

وی درباره شیوه حکومتی و سیاسی حضرت علی (ع) نیز گفت: امام علی(ع) یکی از سیاستمدارترین شخصیت ها در جهان بوده است اما سیاستی در مدار اخلاق و انصاف بنابراین امیرالمومنین از هرگونه فریب و نیرنگ برای رسیدن به مقصود خود را بر حذر کرده بود و از هیچ روش غیر اخلاقی برای رسیدن به هدف استفاده نکرد.

مدیر عامل پژوهشگاه شفق ادامه داد: بی تردید یکی از مهمترین اهداف حضرت علی (ع) خلق تصویری اخلاقی از سیاست بود و مراد از سیاست اخلاقی، اخلاقی کردن سیاست در روش و هدف است.

فرساد عنوان کرد: روش سیاسی عناصری چون راه رسیدن به قدرت، روش حکومت، اخلاق زمامداران و مسئولین، رعایت حقوق مردم و اجتناب از ستم را شامل می شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه امروز برخی شخصیت ها در کشور ما اخلاق را فراموش کرده اند، افزود: سیره سیاسی مدیران ما باید سیره ای علوی باشد و در چنین شرایطی گمشده امروز سیاست کشور ما اخلاق است که امیدوارم همه مسئولین مربوطه در تلاش باشند تا بتوانند سیاست علوی را در کشور حاکم کنند.

DSC_8064_IJFR

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر