گروه خودروسازی سایپا به دنبال نظرسنجی صورت گرفته از خریداران تندر ۹۰ و نارضایتی آنها از ظاهر بهویژه طراحی بدنه عقب این خودرو، پروژه تغییر ظاهر و طراحی جدید برای بدنه تندر ۹۰ را آغاز کرد.
در این پروژه هدف از طراحی فیس لیفت جدید، افزایش رضایت مشتریان از ظاهر بهویژه بدنه عقب خودرو بوده است.
به طور کلی در پروژه فیس لیفت، با ایجاد تغییرات جزئی یا کلی در طراحی خودرو و ارائه آپشنهای جدید، مثلا در قسمت نیرو محرکه یا طراحی خارجی و داخلی، یک مدل تغییر شکل یافته از خودرو روانه بازار میشود.
طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، طراحی فیس لیفت جدید تندر۹۰ پارس خودرو نهایی شده و بهزوی به تولید انبوه خواهد رسید.
البته از چند سال پیش موضوع تغییر شکل (face lift) تندر ۹۰ مطرح بوده است. سال گذشته مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا در نمایشگاه بینالمللی خودرو تبریز فیس لیفت تندر ۹۰ را رونمایی کرده بود.
ایران خودرو نیز یک مدل فیس لیفت تندر۹۰ را تولید کرده و به دنبال کسب اجازه رنو برای تولید تندر تغییر شکل یافته تحت برند خودش است.
در هر خودرو خارجی (مشترک و غیر مشترک) که با برند شرکت اصلی در ایران تولید میشود، موافقت شرکت تولیدکننده با ایجاد تغییرات در بدنه یا نیرو محرکه خودرو لازمه تولید انبوه آن است که ظاهرا این کار در خصوص فیس لیفت تندر ۹۰ تولیدی سایپا صورت گرفته است.
در این فیس لیفت جدید تندر۹۰، بیشترین تغییرات در ظاهر و بدنه بهویژه در قسمت عقب این خودرو صورت گرفته است/ایسنا
این خودرو حداکثر تا ابتدای دی وارد بازار خواهد شد.