3

ساختارهایی که در بحث اقتصاد و دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند کاملا بیگانه هستند

  • کد خبر : 147248
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹

معاون علمی و فناوری ریس جمهور گفت: دیگر ساختارها باید تغییر کنند و امروزه باید تکنولوژی را تجاری سازی کرده و خروجی خوبی را از دل پژوهشکده‌ها بیرون آوریم.

دکتر”سورنا ستاری” ظهر امروز ۲۲ آبان ماه در نشست روسای دانشگاه‌های سراسر استان کرمان با تاکید بر تغییر فرم در حوزه پژوهش گفت: ساختارهایی که در بحث اقتصاد و دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند کاملا بیگانه هستند و باید تغییر پیدا کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور بیان کرد: دانشگاه‌ها بیش از اندازه به سمت سیستم آموزشی رفته‌اند به گونه‌ای که در حال حاضر پژوهش باید مشتری داشته باشد.

ستاری افزود: ما حق نداریم یک پروژه دکتری را که زحمت زیادی برای آن کشیده است، ظرف دو ساعت ارائه کنیم زیرا این یک خیانت بزرگ است.

وی با بیان اینکه مغز دانشگاه‌ها و تجاری سازی آنها مساله مهمی است و باید به آن توجه کرد افزود: متاسفانه امروزه بر این باوریم که اگر پولی را خرج می‌کنیم باید از دل آن تکنولوژی در بیاید و این بسیار اشتباه است امروزه تجاری سازی مسئله بسیار مهمی است و می‌تواند بسیاری از مسایل و مشکلات کشور را حل کند .

معاون علمی و فناوری ریس جمهور بیان کرد: بیش از ۱۰۰ سال اقتصاد کشور با ساختار و نظام نفتی شکل گرفته است اما امروزه دیگر شرکت‌های دانش بنیان باید اقتصاد را به دست بگیرند.

وی اظهار کرد: بعضی از پژوهشگاه‌ها نزدیک به ۱۰۰ سال عمر دارند و همچنین در کنار آنها سازمان‌هایی وجود دارد که سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان فقط هزینه حقوق پرسنل خود را می‌پردازند اما از دل آنها تا به حال چیزی درنیامده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر فکر می‌کنیم که با ساخت پژوهشکده دولتی مشکلی حل می‌شود کاملا در اشتباه هستیم. دیگر ساختارها باید تغییر کنند امروزه باید تکنولوژی را تجاری‌سازی کرده و خروجی خوبی را از دل پژوهشکده‌ها بیرون آوریم.

ستاری با بیان اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم تکنولوژی را تجاری سازی کنیم و به بازار برسانیم گفت: یکی از وظایف اساتید توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان است زیرا ۵ درصد فروش شرکت‌های دانش بنیان به دانشگاه‌ها اختصاص داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های استان کرمان باید مشکلات این استان را حل کنند گفت: افزایش دانشجو مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه اساتید باید پای کار بیایند زیرا دانش است که می‌تواند مشکلات را حل کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه ۲۸ مصوبه دانش بنیان در کشور بیان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان قرارداد گیاهان دارویی طی سال گذشته با کشور چین منعقد گشته است.

ستاری در پایان خاطر نشان کرد: آینده صنعت مغز است نه فیزیک پس باید توجه ویژه‌ای به تجارت دانش بنیان کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر