1

راه حل عبور از بحران‌ها اعتماد مسئولان به جوانان است

  • کد خبر : 147595
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶

مدیرعامل پژوهشگاه شفق گفت: قطعا از شخصیت بارز، متدین، انقلابی و مجتهدی چون حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتظار می رود که تدبیری بیاندیشند تا امید بیش از پیش به همه جوانان میهن عزیزمان بازگردد.

 به نقل از جوان‌آنلاین، علیرضا فرساد در خصوص محوریت نقش جوانان در حکومت اسلامی اظهارداشت: رسول خدا در آغازین روزهای دعوت مردم به دین مبین اسلام چه مقدار از جوانان بهره بردند و بیان این مطلب در سخنان رسول خدا(ص) نیز به خوبی پیداست که فرمودند: “به راستی که خداوند مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگیخت، پس جوانان با من پیمان بستند و پیران با من به مخالفت برخواستند که نشان می دهد بیشتر پیروان رسول خدا جوانان بوده اند.

وی افزود: رسول اکرم(ص) در همه شرایط خود حامی جوانان لایق بوده است و از انتصابات مهم حضرت می توان به اولین انتصاب رسول خدا “مصعب بن عمیر” که جوانی کم سن و سال و قاری و حافظ قرآن بود اشاره کرد که پیامبر اکرم ایشان را به عنوان نماینده خود در مدینه برای دعوت مردم به اسلام گذاشتند.

فرساد، دومین انتصاب نبی خاتم از میان جوانان را شخصی ۲۱ ساله به نام “عتاب بن اسید” دانست و عنوان کرد: پیامبر وی را برای مسئولیت سنگین و بزرگ فرمانداری مکه برگزید و دیگر انتصاب حضرت رسول(ص) “اسامه بن زید” به سمت فرماندهی مسلمانان در جنگ با رومیان بود که جوانی ۱۸ ساله در فرماندهی سپاه از برخی انصار همچون ابوبکر، عمر، ابوعبیده جراح و سعد بن ابی وقاص پیشی می گیرد.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق ادامه داد:در زمان حکومت مولای موتقیان امیر المومنین علی بن ابی طالب نیز ایشان به حضور پر رنگ جوانان در صحنه های مدیریتی بسیار اهمیت می دادند که از انتصابات آن حضرت می توان به انتصاب “محمد بن ابی بکر” از جوانان با ایمان و از یاران حضرت اشاره کرد که به استانداری سرزمین پهناور مصر منصوب شد. البته “عمرو بن ابی سلمه” نیز یکی دیگر از جوانانی بود که علی (ع) او را به امارت بحرین منصوب کرد.

فرساد تاکید کرد: برای به خدمت گرفتن افراد در سمت های گونان معیار برای ما نباید سن باشد بلکه معیار و میزان تدین، تخصص، صداقت، تعهد و وفاداری اشخاص است که شایستگی آنان را رقم می زند.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) جوانان را ذخیره عزت و اقتدار کشور تلقی می کرد و از آنها انتظار داشت که خود را برای ایفای مسئولیت های ملی و مردمی مجهز و مهیا سازند.حضرت امام(ره) همیشه عنایتی خاص به جوانان دانشجو و متخصص داشتند زیرا می دانستند سکاندار این کشتی در دل طوفان ها جوانان نخبه خواهند بود.

وی در ادامه گفت: چرا برخی از شخصیت ها می گویند کشتی طوفان زده را در دل طوفان به دست ناخدای پیر می دهند؟ امام راحل چنین فرمودند: “اینجانب در این نفس های آخر عمرم، امیدم به طبقه جوان عموما محصلین اعم از روحانی و… می باشد”. مگر در زمان ریاست جمهوری آقای بنی صدر همین جوانان در مجلس در راس آنها شهید دیالمه نبود که طرح عدم کفایت ایشان را مطرح کرد.

علیرضا فرساد اظهار داشت:اعتقاد دارم کشتی طوفان زده را باید به دست نیروهای جوان سپرد؛ زیرا یاران امام راحل (ره) برای بنیانگذاری انقلاب اسلامی همین جوانان بودند و کسانی که در هشت سال دفاع مقدس به جهانیان درس مقاومت دادند همین قشر دانشگاهی و جوانان بودند.

وی اظهار کرد: بی شک در همه فتنه ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی این جوانان متدین و انقلابی بودند که در کنار ولایت سینه سپر کردند و در همه بحران های به وجود آمده در مسیر انقلاب اسلامی جوانان در صحنه حاضر شدند که بسیاری از علوم نوین را در کشور مدیون آنان هستیم.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص حضور جوانان در صحنه های مدیریتی، تصریح کرد: ایشان فرمودند: “جوانان چون پرچمدار بدنه و عقبه نظام هستند باید همیشه در صحنه باشند؛ جوانان آینده سازان این دیارند که امیدوار و پر تلاش باید به آنها اعتماد کرد، اعتقاد داشت و هدایت کرد”.

مدیرعامل پژوهشگاه شفق درباره جایگاه جوانان در دولت تدبیر و امید نیز افزود: از همه خدمتگذاران عزیز مردم در دولت تدبیر و امید سوالی دارم و اینکه اگر بخواهید خداپسندانه نگاهی به فعالیت های خود از شروع کار دولت یازدهم بیاندازید جایگاه جوانان در دولت کجاست و چرا جوانانی که در همه بحران ها در کنار نظام و انقلاب بوده اند آن طور که باید و شاید به کار گرفته نمی شوند.

فرساد عنوان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین راه حل ها برای خروج از برخی بحران های فعلی به کارگیری و حضور پررنگ جوانان مومن، متخصص و توانمند است.

وی از همه مسئولان در دولت به خصوص رییس جمهور خدمتگذار و زحمت کش خواستار فضایی برای همکاری جوانان و بازگشت آنان به صحنه های مدیریتی شد و گفت: قطعا از شخصیت بارز، متدین، انقلابی و مجتهدی چون حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتظار می رود که تدبیری بیاندیشند تا امید بیش از پیش به همه جوانان میهن عزیزمان بازگردد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر