3

بی اعتمادی یهودیان آمریکا به باراک اوباما

  • کد خبر : 14863
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

درحالیکه فرصت بسیار کوتاهی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، جدیدترین نظرسنجی ها بیانگر بی اعتمادی یهودیان آمریکا به باراک اوباما است. به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ هنگام رسیدن به ریاست جمهوری توانست حمایت ۷۸ […]

درحالیکه فرصت بسیار کوتاهی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، جدیدترین نظرسنجی ها بیانگر بی اعتمادی یهودیان آمریکا به باراک اوباما است.

به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ هنگام رسیدن به ریاست جمهوری توانست حمایت ۷۸ درصد از یهودیان آمریکا را کسب کند؛ اما بر اساس نظرسنجی اخیر مؤسسه “گالوپ” حمایت یهودیان از اوباما به ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، دلیل این مسأله حمایتهای یکجانبه اوباما از رژیم اشغالگر، و سیاستهای اشتباه داخلی و خارجی او است.

امری که در نهایت به صرفنظر کردن یهودیان آمریکا از اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ منجر خواهد شد.

در همین راستا، “دان سینور” در مقاله ای در روزنامه “وال استریت ژورنال” تاکید کرد که اوباما به دلیل سیاستهای یکجانبه خود، بیش از دیگر روسای جمهوری تاریخ آمریکا، آرای یهودیان را از دست خواهد داد.

با این حال مسئولان دمکرات تاکید دارند به دلیل نقش مهم لابی صهیونیستی در این حوزه، تفکرات عمومی تاثیری در این مساله نخواهد داشت.

این درحالی است که علاوه بر یهودیان، دیگر اقشار جامعه آمریکا نیز از عملکرد اوباما راضی نبوده اند.

نظرسنجی مرکز مطالعات “گریچن” به درخواست موسسه “جی استریت” در سال ۲۰۱۰ بیانگر آن است که موضوع رژیم اسرائیل نسبت به دیگر مسائل مورد اهتمام یهودیان آمریکا، در پایین ترین جایگاه قرار دارد؛ بصورتیکه فقط ۷ درصد از یهودیان آن را مهم دانسته و در مقابل ۶۲ درصد مسائل اقتصادی را با اهمیت دانستند.

با این حال گروه های با نفوذ حامی رژیم صهیونیستی، تاثیر بسیار بزرگی بر معاونان اوباما دارند، و این گروه ها توجهی به افکار یهودیان آمریکا ندارند.

از سوی دیگر، گسترش ارتباط نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر با جمهوری خواهان محافظه کار، از قدرت مانور اوباما برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۲ کاسته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر