2

فرساد : نگاه فرهنگی نگاه فرا جناحی است

  • کد خبر : 148787
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

مدیر عامل پژوهشگاه شفق ظهر دیروز در سومین سمینار نقش نخبگان و جوانان در توسعه فرهنگ گفت:نخبگان نقش مهمی در همه امور جامعه دارند.جامعه ای که نتواند از وجود نخبگان در صحنه های گوناگون استفاده نماید دیر یا زود از هم میگسلد.

نخبگان میتوانند با ایده ها و نظرات خود در بسیاری از مواقع بحران ها را خنثی و به فرصت تبدیل کنند.از اولین کسانی در ارتباط با استفاده از نخبگان در حکومت نظریه میدهد افلاطون است که در کتاب جمهور خود مطالب بسیاری در این حوزه به نگارش درآورده است.

_DSC0039_IJFR

وی افزود:برای استفاده از نخبگان بهترین راه آن است که از آنان در جوانی استفاده شود,زیرا فرد نخبه به صورت مادر زاد از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است و شخص توانمندی است و اگر از آنان در جوانی استفاده کنیم قطعا یک پشتکار,انرژی و حرکت فعال تری در کنار آن خواهد بود.

علیرضا فرساد ادامه داد:کشور ما به نخبگان جوان فرهنگی نیاز بسیار دارد.البته همین امروز نیز بیشتر فعالیت های رسانه ها و تشکل های فرهنگی انقلاب اسلامی را جوانان بر دوش میکشند.همین جوانان متدین و متعهد که به آرمان های انقلاب و شهدای دفاع مقدس پایبند بوده و اعتدالی ارزشی نیز دارند.

وی تاکید کرد:بدانید اگر نیروهای نخبه و کاردان جوان را , سازماندهی کنند و از آنان حمایت بشود,میتوانیم یک آسانسور پیشرفت فرهنگی را در پیش رو داشته باشیم.دشمنان نظام و انقلاب نمیخواهند جوانان ما هدفمند کار فرهنگی کنند ,به همین علت تیرهای زهر آگین خود را به سوی جوانان ما پرتاب مینمایند.

فرساد در انتها با گلایه از رسیدگی نکردن به امور جوانان و مشکلات دائمی آنان در حوزه های اقتصادی و فرهنگی گفت: باید فکری به حال آینده فرهنگ کشور بشود وگرنه این مسئله برا ما تهدیدی جدی به حساب میاید.با فرهنگ شوخی نمیشود کرد. باید از همه پتانسیل ها استفاده شود,از همه گروه ها بهره برده شود,از همه دیدگاه ها دعوت شود.نگاه فرهنگی نگاه فرا جناحی است و همه گروه ها از فرهنگ سالم بهره خواهند برد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر