1

متد بیداری اسلامی، همان متد انقلاب اسلامی است

  • کد خبر : 14882
  • ۰۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷

آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر حفظ یاد و خاطره شهدای روحانی در جامعه اظهارداشت: بیداری اسلامی در منطقه نیازمند الگوهایی همچون شهدای روحانی است. این استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای روحانی استان قم ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس […]

آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر حفظ یاد و خاطره شهدای روحانی در جامعه اظهارداشت: بیداری اسلامی در منطقه نیازمند الگوهایی همچون شهدای روحانی است. این استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای روحانی استان قم ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس سرمایه عظیمی برای کشور و ملت ایران اسلامی است که باید از این سرمایه بسیار غنی درست استفاده شود.

وی با بیان این‌که امروز بیداری اسلامی که منطقه را فراگرفته است، نیازمند الگوهایی همچون شهدای هشت سال دفاع مقدس است، گفت: متد بیداری اسلامی، همان متد انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) با استفاده از آن در مقابل رژیم طاغوت ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: به دست گرفتن سلاح ایمان در برابر توپ و تانک رژیم طاغوت، متدی بود که حضرت امام خمینی (ره) احیا کرد و این متد را به جهان صادر نمود که هم اینک در منطقه در حال اجراست.

هاشمی شاهرودی با بیان این‌که همه چشم‌های مستضعفین جهان خیره به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: باید تلاش شود، هر آنچه از هشت سال دفاع مقدس برای ما به یادگار مانده به جهانیان عرضه شود، تا آنان نیز با روحیه ایثار و شهادت طلبی در بیداری اسلامی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به تاریخ اسلام و شهادت شمار زیادی از علمای اسلام در راه اعتلای دین، اظهار داشت: شمار شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده پیشگامی این قشر در عرصه عمل است و این خود پاسخی مستحکم در برابر شبهاتی است که معاندین انقلاب و نظام علیه روحانیت مطرح می کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به رسالت اصلی روحانیون پرداخت و هدایت مردم و احیای شریعت در جامعه را از جمله وظایف روحانیت عنوان کرد و گفت: احیای اسلام در زندگی مردم به واسطه عمل به آنچه که ارائه می کنند، یکی از رسالت های اصلی روحانیون است. قیام و جهاد در برابر دشمن نیز یکی از مسائلی است که روحانیت همواره بر آن تاکید داشته و خود پیشگام بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سپاه و بسیج به عنوان نیروهای جهادگر فرهنگی وظیفه فرهنگ سازی را نیز برعهده دارند، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه رواج یابد، معرفی شهدا و ارائه زندگی نامه آنان و وصیت نامه های آنان به نسل جوان خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در ابتدای این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیون با حضورشان در کنار رزمندگان اسلام به همگان نشان دادند که همواره پیشگام و پیشتاز در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سردار مهدی مهدوی نژاد افزود: گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا به فرموده حضرت امام خامنه ای کمتر از شهادت نیست، لذا در این زمینه تلاش خواهیم کرد و البته نیازمند همکاری و همیاری دیگر نهادها بویژه حوزه علمیه هستیم/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر