3

نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون را بگیرند

  • کد خبر : 15100
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۱

رییس قوه قضاییه با بیان این که برخی می‌خواهند در رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی سنگ اندازی کنند، گفت: دستگاه قضایی با این موارد برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. به گزارش افق –  ایسنا از زنجان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در […]

رییس قوه قضاییه با بیان این که برخی می‌خواهند در رسیدگی به پرونده‌های کلان فساد اقتصادی سنگ اندازی کنند، گفت: دستگاه قضایی با این موارد برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند.

به گزارش افق –  ایسنا از زنجان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار قضات، کارکنان دستگاه قضایی و مسوولان شوراهای حل اختلاف استان زنجان با بیان این که قضات دستگاه قضایی عزم خود را برای حفظ اقتدار و عزت این دستگاه جزم کرده‌اند، گفت: در این یکی دو سال شنیده‌اید که ما در برخورد با اشرار جدی بوده‌ایم و در برخی پرونده‌ها نظیر پل مدیریت و میدان کاج و قتل فجیعی که در کرج اتفاق افتاد، رسیدگی به آنها شاید بیش از سه ماه طول نکشید، گرچه هجمه‌های عظیمی علیه این دستگاه وجود داشته است.

وی افزود: در عین حال برخی درخواست رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها را دارند، در حالی که ‌باید آیین دادرسی رعایت شود و ما نمی‌توانیم از قوانین تخلف کنیم و فکر می‌کنیم ظرفیت‌های قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اجتماعی و اقتصادی ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

آملی لاریجانی ادامه داد: در مجتمع امور اقتصادی و سایر دادگاه‌ها به برخی پرونده‌ها رسیدگی شده و در این پرونده هیچ مانعی برای اعلام اسامی نداریم و برخی پرونده‌ها هم در حال رسیدگی است اما این را بدانید که در برخی از پرونده‌ها در حال جنگیم، یعنی آن‌قدر موانع می‌تراشند که باید برای اقتدار و استقلال قوه قضاییه جنگید و ما این کار را خواهیم کرد و در این راه نیز تا هر مسوولی که باشد، پیش خواهیم رفت.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: دربحث برخورد با مفاسد اقتصادی مدعی شائبه‌داری گفته است که قوه قضاییه با برخی دستگاه‌ها همکاری نکرده است و اخیرا شنیده‌ام که گفته‌اند که در این پرونده موسوم به اختلاس، قوه مقننه و دولت کار خود را انجام می‌دهند اما قوه قضاییه کاری نمی‌کند و من عرض می‌کنم وقاهت هم حدی دارد. چون که بیش از ۵۰ روز است قوه قضاییه در حال رسیدگی به این پرونده است و دادستان کل کشور که در مقام سخنگوی قوه قضاییه هم هست در این زمینه اطلاع رسانی کرده است و عرض ما این است که اگر قوه قضاییه وارد نمی‌شود و نشود چگونه دستگاه‌های دیگر می‌توانند وارد شوند و حکم جلب بدهند و اموال را توقیف کنند.

وی افزود: این که مسوولی بگوید ما اموال را توقیف کرده‌ایم چنین چیزی نیست، چون که نمی‌توانند چنین کاری کنند. در این زمینه برخی کارشکنی‌هایی می‌کنند ولی ما می‌گوییم خطوط قرمزهایی که اعلام می‌شود توهمی است. کجا در اسلام خط قرمز داریم؟ چه کسی را می‌خواهید افشا کنید؟ با چه کسی سر جنگ دارید؟

رییس قوه قضاییه افزود: به هر حال دستگاه قضایی با این تخریب‌ها برخورد خواهد کرد و ما نمی‌گذاریم با تخریب و جوسازی‌ها جلوی اعمال قانون و رسیدگی به پرونده‌ها را بگیرند. البته بودند کسانی که در برخی پرونده‌ها سنگ اندازی کرده‌اند. ولی ما با قوت به کار خود ادامه می‌دهیم گرچه ما همه‌ی مسائل را به خاطر مصالح رسانه‌ای نمی‌کنیم و توقع مقام معظم رهبری هم از دستگاه قضایی این است.

آملی لاریجانی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند باید چنین باشد که هر کسی در هر جایی احساس کرد به او ظلم می‌شود مرجع و پناهگاهی برای او وجود دارد. قوه قضاییه بنایش این نیست که تنها سراغ کارمندی که رشوه گرفته است برود اما کسی که میلیاردها اختلاس کرده راحت راه برود و ما باید به وضعیت کسانی نیز رسیدگی کنیم که با اختلال در اقتصاد کشور موجب اخلال در اداره نظام می‌شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15100

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]