2

قالیباف: تبدیل قدرت به ثروت از راه نادرست فسادآور است

  • کد خبر : 151232
  • ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲

شهردار تهران با اشاره به اینکه در جامعه پویا با روش درست ثروت به معرفت، منزلت به قدرت و همچنین قدرت به ثروت تبدیل می شود گفت: اگر هر یک از این موارد از مسیرهای غیر منطقی به یکدیگر تبدیل شود فساد آور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا «محمد باقر قالیباف» در سومین نشست دو سالانه اندیشمندان علوم انسانی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد خاطرنشان کرد: فاصله بسیار عمیقی بین محیط های دانشگاهی، کاری و اجرایی وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل خانه اندیشمندان گفت: باید در خانه اندیشمندان فارغ از هر گونه سایه اندازی های سیاسی کار و فعالیت انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه گسترش فضای علم ضرورت جامعه بشری امروز است افزود: علم باید گره گشای مشکلات مردم بوده و کیفیت زندگی مادی و معنوی آنان را در طول زندگی و حیاتشان افزایش دهد.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز پدیده ها بسیار متفاوت و پیچیده شده اند افزود: نباید جامعه با آزمون و خطا و تکرار آن اداره شود.

وی با اشاره به اینکه گره گشایی مشکلات جامعه نیازمند هم اندیشی، همکاری و همیاری یکایک اندیشمندان در این جامعه است افزود: خانه اندیشمندان متعلق به جامعه نخبه، اساتید و بزرگان ماست.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است افزود: بخاطر نیازها و ضرورت هایی برای حل پیچیدگی های جامعه و گسترش مرزهای علم به خانه اندیشمندان نیاز داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم در نشست های آینده اندیشمندان علوم انسانی شاهد حرکتی جدید در خانه اندیشمندان علوم انسانی باشیم چرا که معتقدم علوم انسانی می تواند نقش پیشتازی در این خصوص ایجاد کند.

قالیباف با اشاره به اینکه علوم انسانی می تواند نقش کلیدی و اساسی را در جامعه ایفا کند افزود: تعلیم و تکریم دو ویژگی مهم جامعه اسلامی است و در مقابل نباید در جامعه ای شاهد فقر و تکاثر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید جامعه مولد و تولید کننده باشد تصریح کرد: ما باید بتوانیم تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: البته مهم تر از تولید اینها تبدیل آنها به یکدیگر است چرا که در این صورت جامعه ای پویا، زنده و با اخلاق خواهیم داشت.

قالیباف ادامه داد: البته تبدیل این موارد به یکدیگر از راههای غیر منطقی صورت گیرد فسادآور خواهد بود.

وی بیان داشت: اندیشمندان علوم انسانی می تواند جامعه را از چالش ها و بحرانها نجات دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=151232

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]