3

فرزند ارشد پادشاه عربستان سعودی در ریاض به خاک سپرده شد.

  • کد خبر : 1514
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶

شبکه العالم، مرگ فرزند ارشد پادشاه سعودی درحالی امروز اعلام می شود که منابع رسانه ای، تاریخ مرگ واقعی او را جمعه گذشته اعلام کرده اند. به گفته این منابع خالد بن عبدالله روز جمعه در ریاض به خاک سپرده شده است. وی رییس باشگاه الاهلی جده بود، و در هیات امنای دانشگاه علوم و […]

شبکه العالم، مرگ فرزند ارشد پادشاه سعودی درحالی امروز اعلام می شود که منابع رسانه ای، تاریخ مرگ واقعی او را جمعه گذشته اعلام کرده اند.

به گفته این منابع خالد بن عبدالله روز جمعه در ریاض به خاک سپرده شده است.

وی رییس باشگاه الاهلی جده بود، و در هیات امنای دانشگاه علوم و فن‌آوری ملک عبدالله نیز عضویت داشت.

این درحالی است که بیماری پادشاه عربستان و کهولت سن او و جانشینان احتمالیش، از مدتها قبل موجب بروز اختلافات بسیاری در خاندان حاکم، برای در دست گرفتن گرفتن زمام امور این کشور شده است.

پادشاه عربستان در حال حاضر ۸۶ سال سن دارد. برادر کوچک تر وی که ولیعهد سعودی است،‌ شاهزاده «سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» ۸۵ سال سن دارد و بیش از دو سال است که در بستر بیماری قرار دارد به گونه ای که برخی پزشکان پیش بینی کرده اند او حتی زودتر از «ملک عبدالله» بمیرد.

دیگر برادر پادشاه عربستان که سومین مقام سعودی است، در حال حاضر شاهزاده «نایف بن عبدالعزیز» است. او اکنون ۷۶ سال سن دارد و وزیر کشور عربستان است.

در صورت مرگ شاهزاده سلطان،‌ او بلافاصله ولیعهد سعودی خواهد شد.

برادر دیگر ملک عبدالله، شاهزاده «سلمان بن عبدالعزیز» ۷۴ ساله، حاکم شهر ریاض است. او نیز از قسمت عمود فقرات خود دچار بیماری است و یک بار هم برای انجام عمل جراحی به آمریکا سفر کرده است.

دیگر برادر پادشاه سعودی هم شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» ۶۷ ساله است. او رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی است.

وقوع هرگونه بحران یا جدال در حاکمیت سیاسی عربستان، به دلیل نبود دمکراسی از یک سو و از سوی دیگر قدرت فزاینده شیوخ وهابی که تا حد زیادی از وضع موجود ناراضی هستند، می توان استقرار، ثبات و امنیت داخلی این کشور را به خطر اندازد، و این کشور را بسوی آشوب و بحران داخلی سوق دهد.

از سوی دیگر، در صورتی که هر ۲۰ شاهزاده ملک عبدالعزیز از دنیا بروند، قدرت باید به نوه های او انتقال یابد که در حال حاضر تعدادشان بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ نفر است.

همه نوادگان پادشاه عربستان اکنون در پست های مهم سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، ورزشی و غیره در عربستان قرار دارند. در صورت آغاز رقابت میان این شاهزادگان برای تصاحب قدرت، جنگی داخلی تمام عیاری میان شاهزادگان سعودی آغاز شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=1514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر