4

موج قیام‌ها در منطقه خاورمیانه ، افزایش بهای نفت

  • کد خبر : 15169
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

“‎خاورمیانه،‌ عامل آشفتگی‎اقتصادی امریکا” باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا، موج قیام‌ها در منطقه خاورمیانه را عامل روند کند بهبود اوضاع اقتصادی نابسامان این کشور، دانسته ‌است. رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه در سخنانی در واشنگتن گفت : “تحولات در منطقه خاورمیانه، بهای نفت را افزایش و در نتیجه به اقتصاد دنیا شوک وارد کرده ‌است.” […]

“‎خاورمیانه،‌ عامل آشفتگی‎اقتصادی امریکا”

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا، موج قیام‌ها در منطقه خاورمیانه را عامل روند کند بهبود اوضاع اقتصادی نابسامان این کشور، دانسته ‌است.

رئیس جمهوری امریکا روز چهارشنبه در سخنانی در واشنگتن گفت : “تحولات در منطقه خاورمیانه، بهای نفت را افزایش و در نتیجه به اقتصاد دنیا شوک وارد کرده ‌است.”

مردم یمن، بحرین، عربستان سعودی و اردن با الهام از انقلاب‌های موفق در تونس و مصر که سرنگونی رژیم‌های دیکتاتوری در این کشورها را در اوایل سال جاری موجب شد، اعتراضاتی را ضد رژیم‌های مورد حمایت امریکا در کشورشان، آغاز کرده‌اند.

افزایش مداوم نرخ بی‌کاری در امریکا، شانس پیروزی دوباره رئیس جمهوری امریکا را به شدت کاهش داده ‌است.

در حالی که نرخ بی‌کاری در امریکا در ماه اگوست ۹٫۱۰ درصد گزارش شده ، بیم آن می‌رود که دوره رکود دیگری در این کشور آغاز شود.

رئیس جمهوری امریکا همچنین از دولت‌های اروپایی به دلیل آن ‌چه که وی از آن به عنوان نقش این کشورها در به وجود آمدن وضعیت اقتصادی فعلی در امریکا نام برده، به شدت انتقاد کرد.

اوباما افزود : “برخی از چالش‌هایی که در ماه‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم در حقیقت به این دلیل بوده است که اروپائی‌ها نظام بانک‌داری و مالی خود را آن طور که باید و شاید، اصلاح نکرده‌اند.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]