رشد صادرات شرکت سایپا در سال جاری علی رغم تداوم تحریم های ناعادلانه بین المللی و ناآرامی های ناشی از ظهور گروه تکفیری داعش در منطقه صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش شرکت سایپا با تکیه بر توسعه محصول، گسترش بازارهای صادراتی خود و داشتن پتانسیل رقابتی در محصولات، توانسته به این موفقیت دست یابد، این درحالی است که محصولات این گروه به بازار کشورهای عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، الجزایر، سنگال، غنا، نیجر، نیجریه، ونزوئلا، آذربایجان، ترکمنستان، اکراین، بلاروس، ارمنستان و افغانستان صادر شده است.
ورود خودروهای تیبا ۲ و سایپا ۱۵۱ به سبد محصولات صادراتی سایپا موجب افزایش تنوع محصولات و دستیابی به بخش های جدیدی از بازارهای صادراتی شده که مشتریان جدید با نیازهای متفاوتی را در بر می گیرد.
شرکت سایپا در سال های اخیر همواره رتبه اول صادرات خودرو کشور را به خود اختصاص داده و در سال ۱۳۹۲ سهم این شرکت از صادرات خودرو به ۸۰ درصد بالغ شد و پیش بینی می شود این سهم در سال جاری افزایش یابد.