1

حکم حبس ابد ۸ تن از رهبران مخالف رژیم بحرین

  • کد خبر : 15172
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۱

تایید حکم حبس ابد فعالان بحرینی یک دادگاه نظامی بحرین حکم حبس ابد ۸ تن از رهبران مخالف رژیم این کشور را به دلیل داشتن نقش کلیدی در تظاهرات ضد دولتی در بحرین تایید کرده است. یک دادگاه ویژه بحرین روز چهارشنبه (۶ مهر، ۲۸ سپتامبر)، احکام ۱۵ فعال مخالف رژیم بحرین که در ماه […]

تایید حکم حبس ابد فعالان بحرینی

یک دادگاه نظامی بحرین حکم حبس ابد ۸ تن از رهبران مخالف رژیم این کشور را به دلیل داشتن نقش کلیدی در تظاهرات ضد دولتی در بحرین تایید کرده است.

یک دادگاه ویژه بحرین روز چهارشنبه (۶ مهر، ۲۸ سپتامبر)، احکام ۱۵ فعال مخالف رژیم بحرین که در ماه ژوئن صادر شده بود، را مورد تایید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، ۸ تن از فعالان به حبس ابد محکوم و ۷ نفر دیگر نیز به حبس‌های از ۲ تا ۱۵ سال محکوم شدند. ۶ تن از فعالان نیز که به ۱۵ سال حبس محکوم شده بودند، تجدید نظرخواهی نکردند.

بر پایه این گزارش، این ۱۵ فعال بحرینی بخشی از یک گروه ۲۱ نفره بودند که بعضی از آن‎ها به اتهام توطئه برای براندازی دولت بحرین، ترتیب دادن اعتراضات غیرقانونی و همکاری اطلاعاتی با یک گروه تروریستی همدست با یک کشور خارجی به طور غیابی محاکمه و محکوم شدند.

در میان ۸ فعالی که به حبس ابد محکوم شدند حسن مشیمع رهبر جنبش حق، عبدالوهاب حسین رهبر جنبش اسلامی وفاء و عبدالهادی خواجه فعال حقوق بشر حضور دارند.

۴ نفر دیگر نیز عبارتند از حبیب المقداد، عبدالجلیل المقداد، سعید میرزا، عبدالجلیل سنکیس، عبدالنابی شهاب که به صورت غیابی به حبس ابد محکوم شدند.

خبرگزاری بحرین همچنین گزارش داد، افراد محکوم همچنان می‌توانند نسبت به حکم خود در یک دادگاه غیرنظامی، فرجام خواهی کرده و همچنین به موجب عفو حمد بن عیسی آل خلیفه آزاد شوند.

بر پایه این گزارش، مردم بحرین از اواسط ماه فوریه با برگزاری تظاهرات ضد دولتی خواستار پایان حکومت آل خلیفه که بیش از ۴۰ سال است در این کشور حکمرانی می‌کند، شده‌اند.

در جریان سرکوب خشونت بار معترضان صلح جو در بحرین، ده‌ها تن کشته و صدها نفر نیز زخمی ‌شده‌اند.

گفتنی است کشور بحرین محل استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده امریکا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=15172

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر